Alice Cooper: Fezen vs. Nova Rock (Hun only)

NovaRock Alice Cooper 2016Tavaly jól nem blogoltam sem az Alice Cooper koncertről, sem a fesztiválról magáról. Ha már idén dupláztunk, akkor éppen ideje lenne. És most még éppen kedvem is van, úgyhogy meglátjuk, mi lesz belőle…

Szóval tavaly volt egy ilyen “zenés hetem”, amikor meghallgattam élőben a Counterfeitet, aztán meg jól kimentünk a Nova Rockra Ausztriába Alice Cooperért, mert ugye nővérem elég nagy Alice Cooper rajongó és, amikor David Bowie fogta magát és meghalt, akkor kiakadt, hogy ez akár Alice Cooperrel is megtörténhet. És gyorsan nekiállt kutatni, hogy lesz-e valahol elérhető közelségben koncert valamikor és kiderült, hogy következő hétvégén, éppen csak a határon túl lép fel. Így kötöttünk ki a Nova Rockon.
Idén, ugye 20 éves a Fezen és jól elhozták Alice Coopert, én pedig kaptam rá jegyet szülinapomra. Nővéremtől, ki mástól?! 😀

Fezen 2017 Hungary Alice CooperA Nova Rock legalább ki volt táblázva. Ellentéttel a Fezennel. NR-F 1-0
Szóval, a pusztában valahol sikerült lerakni a kocsit, jó sokat kellett kaptatni a semmiben, míg megtaláltuk a fesztivál bejáratát. Itt ismét ellenpontoznám a Fezent; onnantól, hogy valahogy odataláltál, tök jól irányítottak az egyébként 1000 Ft/nap díjú parkolóhoz, ahol a parkolást magát is szépen irányították, gyors és hatékony volt befelé és kifelé is. NR-F 1-1

Nem vagyok nagy fesztiválos, kerülöm is őket, az én komfort-igényemmel nem összeegyeztethetőek… A Fezen sem, a szép tiszta bakancsom, ahogy kinéz, pedig csak egy estére mentünk ki – mondjuk, pont ezért mentem bakancsban a 40 fokban, mert emlékszem, amikor anno szandálban mentem Szigetre. Szóval a Fezen olyan, mint a fesztiválok, ahol eddig jártam, a maga fesztiválos módján tiszta, egyébként poros, meg kavicsos, meg olyan kis koszos, főleg a színpadok környékén az idő múlásával egyre nagyobb mennyiségű műanyag flakonnal, pohárral meg hasonlóval. Ellenben a Nova Rock! Hát azt a mocskot, disznóólat, hogy nem lehetett normálisan átmenni egyik színpadtól a másikig, mert mindenütt az eldobált kajamaradékok, meg, ami eszedbe se jut, hogy el lehet szórni. Gusztustalan volt. NR-F 1-2

Fezen 2017 Hungary Alice Cooper

Ráadásul Nova Rockon egy darab pad, vagy asztal, vagy semmi nem volt, ahol egyébként lehetett volna enni, vagy inni, kulturáltan, európai emberhez méltón. Most komolyan? NR-F 1-3

Fezen 2017 Hungary Alice Cooper

WC szempontból ugyanolyan hátrányos helyzetű volt mindkettő. Idegrohamot kapok attól, hogy egy helyet nem találtam, ahol mondjuk kezet moshattam volna. De ilyen problémám volt már korábban is, pl. a BME egyetemi napokon. Az is régen volt. Öcsémet kéne megkérdezni, hogy a sátrazóknak milyen tisztálkodási lehetőségei vannak. Idén voltak kint végig Nova Rockon és nem volt boldog tőle, de részletekre már nem emlékszem. Most kint “lakik” Fezenen éppen és azt mondta, hogy teljesen jók a tisztálkodási lehetőségek. Ráadásul még árnyékuk is van. Szóval úgy érzem NR-F 1-4.

Fezen 2017 Hungary Alice Cooper

Mondjuk, az azért kicsit nevetséges, hogy Fezenen az információs brossúrák/térképek vagy akármi is volt, az első napon elfogytak. Most komolyan? Tudom, hogy mindenkinek van okostelefonja, meg rajta net, hogy azonnal le tudja tölteni a fesztivál térképet, de azért őszintén… Ez valószínűleg pont nem így van. És nem csak magunkból indulok ki. Az is vicces volt, hogy volt olyan pult, ahol a sör fogyott el, amikor rendelni szerettünk volna és volt, ahol a pohár és azért nem tudtak kiszolgálni, mert pohár után futkostak. De engedékeny vagyok, ilyen a legjobbakkal is előfordul (biztos ez?) és lehet, hogy nekünk nem volt szerencsénk – és különben is, a büféseket most nem veszem egy kalap alá a rendezvény szervezőivel. De azért, a 20. fesztiválon első nap elfogynak az információs anyagok??? Most vonjak le pontot vagy mi? Számomra egyébként az is megér a Fezennek egy plusz pontot, hogy lehet készpénzzel fizetni és nem kell fesztiválkártyát kiváltani, mint Nova Rockon (meg itthon egy csomó másik fesztiválon). NR-F 1-5

Fezen 2017 Hungary Alice Cooper

A fesztiválközönség megítélésében kettő dolgot vettem észre. A Nova Rockon volt egy csomó jelmezes őrült (Pikachu és társai – annyira azért nem volt hüsi… egyáltalán nem), voltak furcsa kiegészítők meg egy csomó teljesen kattant dolog, amit magukat teljesen szétcsapott emberek kreáltak/produkáltak. Ez a maga módján szórakoztatóbbá tette a környezetet. Az Alice Cooper koncerten magán pedig, mintha a Fezenen őrült volna meg jobban a közönség. Mondom ezt úgy, hogy nővérem berángatott mindkét koncerten amennyire előre sikerült jutnunk. Ez a Nova Rockon olyan 10. sor környéke lehetett – öcsém a második és harmadik sor közt mozgott és azt mondta, ott sokkal békésebb volt, mint nekünk hátrébb… Bahh… Valahogy a Nova Rock így is kicsit békésebb koncert-élményként él bennem. Mondjuk, rémlik egy pogó, amibe belekavarodtunk, lehet, hogy az eltelt idő szépíti meg az emlékeket. Vagy az, hogy ott csak ránk szakadt az ég, ami szerintem sokkal jobb, mint, amikor cirka 40 fokban beszuszakolod magad egy rakás ember közé. Nővérem szerint 4., szerintem olyan 6. sorba sikerült előre jutni.

NovaRock Alice Cooper 2016

Egyébként Nova Rockon biztonsági emberek segédletével töltötték fel a nézőteret, itt Fezenen kordonok és irányítók nélkül is sikerült anélkül helyezkedni, hogy megöltük volna egymást. No, nem baj. Ha ők így érzik biztonságosnak, ám legyen, ezért meg nem szólom őket, de nem tudom, adjak-e ezért plusz pontot a Nova Rocknak. Adok. NR-F 2-5

Most így hirtelen ezek a dolgok jutnak eszembe, amiket említésre méltónak ítélek. Annyiból értékelem jobbra a Nova Rock élményt, hogy Alice Cooper mellett meg tudtam hallgatni Tom Odellt élőben. Sajnos Fezenen a Cloud 9+ kimaradt, mert túlságosan egyszerre voltak Cooperrel (fél óra difi volt a két koncert közt *sóóóóhaj*). NR-F 3-5

@Tom Odell Nova Rock festival 2016

Amikor kék gepárd után sírsz és ezt látod Tom Odell színpadán…

Nova Rock összesítve: ❤ Tom Odell <3, Alligatoah egy állat xD, a Dropkick Murphys elég jó, a Volbeat se rossz, de nem fájt a szívem otthagyni. A Dropkick Murphys tényleg király… A Cypress Hillt meg azt hiszem végül nem kerestük meg, kifelé menet hallottunk belőle egy nagyon keveset…

Fezen összesítve: A Russkaja elég jó volt – már, amit hallottam belőle. A Belgát nem szeretem. A Takáts Tamás Blues Band meglepően jó volt. Rosszabbra számítottam. xD A Saxon is egész jó volt a kis pösze-múmiával a színpadon.

És ezzel végre, valahára el is jutottam Alice Cooperig. Lehet, hogy kéne egy külön bejegyzést szentelni neki? Vagy nem. Úgyis csak választok pár képet és teletömöm vele ezt a posztot. Alice Cooper király. Ő is egy múmia, de nagyon tud showt csinálni. A tavalyi kicsit erősebb volt látványban, volt egy megemlékezős rész: Keith Moon, Jimi Hendrix, David Bowie és persze Lemmy Kilmister kaptak helyet ebben a blokkban. Szívet melengető élmény…

NovaRock Alice Cooper 2016Aztán a koncert végén volt egy kis politikai megnyilvánulás. Hillary Clinton és Donald Trump jelentek meg a színpadon és, hát olyan Alice Cooperesen volt ott minden. ;P Ja! Meg, amitől kicsit tartottam, de idén elmaradt. Tavaly a guillotines résznél fröcskölt a “vér”, öcsém kapott is belőle. Idén én ezt megúsztam. 🙂 Persze idén volt új szám az új albumról és idén az amcsi zászlós kosztüm helyett volt az az imádnivaló cicamintás csillogós, nekem is kell olyan. De tényleg! 😀 És persze voltak buborékok mindkétszer és nagy lufi-labdák is konfettivel töltve, amiket szépen lemészárolt a mester – igen, ez az én infantilis lelkemet boldoggá teszi. Már a buborékok és a lufik, nem a mészárlás, na. ;PFezen 2016 Hungary Alice Cooper Nita Strauss

 

És Alice Cooper nagyon király! 😀 És a zenészei is eléggé. Nita Strauss egyébként totál girl crush. XD Nálam hozzáértőbbek egyébként azt mondták, hogy Fezenen a hangzás nem volt a helyén. Hát, nekem ez nem tűnt fel különösebben, persze volt, amikor az életemért küzdöttem (elképzelhető, hogy kicsit túlzok), meg volt, amikor mindenféle egyéb dolgok elterelték a figyelmem. XD Nekem jó volt, na. ❤

És azt hiszem, ez most így ennyi. Kimorogtam magamból a fesztiválokkal kapcsolatos bajaimat, megállapítottam, hogy Fezen sokkal inkább bejött, mint a Nova Rock és teret is adtam csodás Alice Cooper képeimnek. Ha valaki tud olyan okosságot, amivel átvészelhetővé válnak a fesztiválkörülmények, az ne tartsa magában, mert sok jó koncertről maradok így le… Igazából, esélytelen. Elég vacakul viselem a tömeget is, szóval mindegy. Azért, ha vannak jó tippjeitek és trükkjeitek, annak mindig örülök. 🙂

xoxo D.

Hallgassátok, szeressétek: Nanáhogy a Poisont! ❤

És egy bónusz Nita… Csak, mert girl crush… ;P És ő tényleg Strauss! Mármint a zeneszerző Strauss vérvonalából… Aaaaaa… 

Fezen 2017 Hungary Alice Cooper Nita Strauss

One thought on “Alice Cooper: Fezen vs. Nova Rock (Hun only)

  1. Pingback: AI: Atomic Idiot | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

