Vastrón / Iron throne

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieÖcsém szülinapjára most különösen kreatívvá váltam. A már bemutatott tűzokádó sárkány mellett arra jutottam, hogy csinálok neki egy telefontartó vastrónt is. Miért? Csak. Egyrészt, mert tudom, hogy szereti a Trónok harcát. Másrészt, mert időről időre belefutottam ezekbe a készítsd-magad cuccokba és tetszett.

With my bro’s birthday coming up I became extremely creative. I’ve already bragged with the fire-breathing dragon cake I managed to put together, but I also figured out I’d make an Iron throne for his mobile phone as well. Just because he likes Game of thrones. And because I’ve came across these tutorials from time to time and I liked it.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieUgye én az a fajta vagyok, aki szeret abból gazdálkodni, ami van. Csomó projektem ott bukik meg, hogy lusta vagyok elmenni anyagért hozzá. Szóval, ez a trón is a varrógépem megmentett hungarocell szerű csomagolásából készült olyan szivacsbigyó helyett, mint ami pl. ebben a képes bemutatóban van. Végülis, működött. Bár nem az igazi, de én elégedett vagyok magammal. Vágni, formázni ezt a cuccot szívás. Most lehet, hogy hülyeséget írok, de nem érdekel – elektrosztatikusan ragad mindenhez. Főleg hozzád. Meg a pengéhez, meg minden máshoz. Szóval mocskosul tele lesz vele minden és nehéz feltakarítani.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieI’m the type of person who likes to use what I already have. This is why I never even start a number of creative projects, because I’m lazy to go and buy the supplies. So, the throne was made of the styrofoam (or whatever it really is) packaging of my sewing machine that I saved for latter use. In this pictorial they used some kind of spongy foam stuff, that might work better, I don’t know. This styrofoam is not that easy to handle and the little pieces that come off while cutting and shaping are just totally sticking to everything. You, your tools, everything, it’s a mess that’s a pain in the arse to clean up.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieA trón alja egy préselt farost alátét volt, amit anno vettem kreatívkodni és megfestettem és ronda lett. Szóval az is csak hányódott további felhasználásra és a festékspray igazán jót tett neki.

The base of the throne was a wallboard plate coaster that I bought years ago for crafting. I painted it and it looked ugly so it was laying around waiting for latter use. Spraypaint worked wonders on it. 🙂

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieKardokat a Metróban sikerült venni, potom 500db-ot. Hiába, nem találtam egyetlen rendes boltban sem emberi kiszerelést. Olyan 140-160 db van rajta azt hiszem. Fekete és metálszürke festéksprayket vettem, majdnem el is pancsoltam őket, mert hát fázisonként lefújtam, a kardokat külön fújkáltam meg a végén több réteg, hogy mindent fedjen stb. A ~4 órás száradási időket megtartottam, szóval ha trónkészítéshez lenne kedvetek, azzal azért számoljatok, hogy a festékeknek meg kell száradniuk!

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieI bought a 500 pc box of coctail swords (at Metro) as I haven’t found any smaller packages at any other shops. Weird. If I remember well, there’s like 140-160 swords on the throne. I got black and metallic grey spraypaints that I almost used up for this one project. Okay, I’ve spraypainted both sides of the swords separately and I’ve painted the throne several times during its progress. Please note that there’s a ~4 hours drying time of the paints if you decide on making your own throne.

A gyurma részhez előástam a maradék süthető fimóimat. Ekkora szívást gyerekek. Eleve marha kevés volt és szívtam vele, amíg kiügyeskedtem belőle annyit, amennyit kellett, de aztán jött a sokk. Lefújtam a sprayvel és nem száradt meg. Azt hittem több idő kell neki, szóval dolgoztam rajta tovább, hogy majd megszárad, de nem. Amikor három nap után is ugyanúgy ragadt, mint az első fújás után, elkezdtem komolyan pánikolni. Értekeztem okos barátaimmal, akik össze vissza beszéltek egy csomó olyan anyagról, amihez nekem hirtelen nem volt hozzáférésem stb. Szóval úgy voltam vele, hogy egy élete(m) egy halála, hajlakk. És tadáááá! A hajlakk a legkirályabb cucc a világon.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieI searched for my leftover bakable fimo to use it for the additional swords. It wasn’t much so I had to work them very thin to cover up all the space I wanted to. I spraypainted it and then came the shock. The paint wouldn’t dry. I thought it’s okay, different material, needs more time and I worked on. 3 days later when the paint was as fresh as when I sprayed it I really started to panic. I asked a few crafter friends who told me about sealer sprays I totally didn’t have access to at the time. So I was like, I might ruin the whole thing, but I just trust my guts. Hairspray. And hairspray is the best thing ever. Really. You need to fix something, use hairspray. Drawings, make-up in emergency situations, not drying spraypaint or even hair.

A kardoknak csak kis részét szúrkáltam, inkább ragasztva lettek. Ragasztópisztollyal. Ebben persze az a jó, hogy hülyére égeted a kezed alkotás közben és mindenképpen kell alá rakni valamit, amit összecsöpöghet a cucc. Készültem csípőfogóval is a kardok tördeléséhez, de tök fölösleges, simán el lehet törni, ott ahol akarod. Nagyjából ennyi.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieOnly few swords have been actually stabbed, most of them were glued on. I used a hot-glue gun, which obviously is hot, so you should be careful when using one. And always put a piece of paper under it to save the working surface from the glue-drops. I prepared with pliers to cut the swords, but you can totally, easily break them as you wish. More or less, that’s it.

Ezek után, most nem rég kiderült, hogy öcsém azt hitte, rendeltem valahonnan a trónt. Na szép. Mintha akkora rendelős lennék. Egyébként ezt bóknak veszem, de akkor is bahh.

After all, it just turned out recently that my brother actually thought I’ve ordered the throne from somewhere. Great. As if I were the online-shopper kind of girl. I take it as a compliment though, but still… Bahh.

saját készítésű vastrón telefon tartó, DIY iron throne mobile phone holder a la DorieA Trónok harcáról meg már több ízben terveztem külön blogolni, de nem tudom, hogy megvalósul-e valaha is. Mármint, újat nem tudok mondani róla, az meg kb. kit érdekel, hogy én mit gondolok a sorozatról. Mármint, még engem sem érdekel annyira, hogy nekiüljek megírni. Majd, ha film-élmény-elemezgetni támad kedvem…

I’ve wanted to make a separate post about the Game of thrones several times, but I’m not sure if it’s ever going to happen. Right now I’m in the mood of, no need for more personal-opinion kind of posts and I couldn’t actually say anything new about it. But who knows, sometimes I’m in the mood of just sharing my experience of watching films…

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek: / Listen to: Melanie Fiona – Fight to do it*

*Catch the Throne (Soundcloud)

Leave a Reply / Most szólj hozzá

