Tapasztalatok / Experience: Turkish Airlines

Nasszer-tó, Egyiptom / Lake Nasser, Egypt from the sky

Nasszer-tó, Egyiptom / Lake Nasser, Egypt

Eleget utazni szerintem nem lehet. Ahhoz, hogy megtudjam mennyire unalmas lehet egy reptér (még ha nagy és tele van *nyitott* boltokkal is), ahhoz viszont már utaztam eleget. Az előző bejegyzésemben már írtam arról, hogyan töltöttük mi a kb. 5,5 órás várakozási időnket az isztambuli Atatürk reptéren, most egy másik lehetőségről írok, amiről nem árt tudni.

I think travelling is never enough. But you can have enough travelling experience to learn how boring an airport can be (even if it’s big and have a lot of *open* shops). In my previous post I’ve written about how we spent the ~5,5 hours we had at Atatürk Airport, but here I present you another opportunity you should know about.

A Turkish Airlines-nak van ez az igazán utazóbarát szolgáltatása, amit TourIstanbul-nak hívnak és amitől csak időszakonként-kicsit voltam ideges. Már nem a szolgáltatástól, hanem attól a ténytől, hogy egyik túrát sem értük el. A lényeg, hogy ha a Turkish Airlinesal átutazó turista vagy aki legalább 6, legfeljebb 24 órát tölt az Atatürk reptéren, akkor a légitársaság ingyen kivisz egy kis városnézésre. Még kaját is kapsz. Ráadásul novembertől van egy rövidített 3 órás városnézés is azoknak, akik rövidebb időt töltenek a reptéren. Ez persze nem segített azon, hogy mi későn értünk oda ahhoz, hogy várost nézzünk, mert a túrák délelőtt indulnak. De ha ti tudjátok úgy alakítani előre a progit, hogy ez beleférjen, vagy jól jön ki a lépés, akkor szerintem érdemes kihasználni. Bővebb infó a TourIstanbul oldalán.

view from the skyTurkish Airlines has this very tourist-friendly service TourIstanbul. I’ve freaked out a few times because of it, but that was due to our unfortunate travelling times not because of the service itself. Basically, if you’re flying in and out of Atatürk Airport with Turkish Airlines and you spend at least 6, but no more than 24 hours at the airport, they take you on a sight-seeing tour for free. And you even get a lunch. From November there’s a shorter tour (3 hours) for travellers spending shorter time at the airport. Unfortunately we arrived to the airport afternoon and the latest tour starts around noon. Still, it’s good to know and if you can, live with this opportunity. More info on the TourIstanbul site.

Egyébként az utazás oda-vissza teljesen rendben volt. A légiutas kísérők kedvesek és segítőkészek. Olyannyira, hogy amikor a fiúk elküldtek, hogy szerezzek nekik alkoholt (vannak, akik nem viselik jól a repülést) és én megjegyeztem a hölgyikének, hogy én annyira nem örülök neki, hogy ennyit isznak, akkor adott még bort, de legközelebb, amikor a fiúk mentek piáért akkor nekik már nem adott, arra hivatkozva, hogy túl sokat ittak. *gonosz vigyor* Mindig is tudtuk, hogy én villámgyorsan be tudom lopni magam bárki szívébe…

All of our flights were totally fine, the flight attendants were nice and helpful. So much that when the guys asked me to bring them some alcohol (some don’t like flying like I do) I noted to the lady that I’m not happy they are drinking so much. I got some wine for them and next time one of the guys went to grab some alcohol the stewardess said they have had enough and didn’t give him. *evil grins* I know how to make friends, I do… xD

A hosszú útra kaptunk, párnát, meleg takarót és kis szeretet csomagot, zoknival, alvómaszkkal, füldugóval meg ha jól emlékszem fogkefével-fogkrémmel. Semmi extra, pont az, amire szükség lehet ahhoz, hogy turista osztályon átvészelj egy ~8-9 órás utat. A fedélzeten kapott kaja szintén rendben volt. Rendes fém evőeszközöket kaptunk és az étel is teljesen ehető és pont elég volt. Nekem. Lehet, hogy a fiúknak nem annyira, de nem kérdeztem őket erről. xD

Isztambul a levegőből / Istanbul from the airSo, for the long flights we got a pillow and a warm blanket as well as a little care-pack of socks, sleeping mask, ear-plugs and if I’m not mistaken toothbrush+paste. This is nothing extra, but the stuff that will help you survive a ~8-9 hour-flight on economy class. The food was allright as well, we got normal silverware (I so hate plastic ones) and the meals were nice in taste and amount. I’m not sure if the guys found the portions enough, but I haven’t asked them. xD

Kielemeztem a zenetárat és filmtárat is, van miből válogatni, ráadásul magyar filmet is találtam a kínálatban. A vizsga címét ugyan sikerült elírniuk, de én még így is szemfüles voltam, Kulka Jánost (őt egyébként egyszer már sminkeltem 🙂 ) piciben is felismerem. Bár erről a filmről korábban nem is hallottam, most sem néztem meg. Hosszas agyalás után sikerült újra megnézni viszont a Jupiter felemelkedését (még mindig nem sikerült megunni) és új kedvencet találtam magamnak. A Téli mesébe abszolút beleszerettem. Ha minden igaz, hasonló kritikákat kapott, mint a Jupiter, de ez nem fog azon változtatni, hogy pont nekem való.

The on-board entertainment comes with a really nice selection of films to watch and music to listen to. I’ve even found a Hungarian film I’ve never heard about, but well, I’ve watched Jupiter Ascending instead. And I found this new fave of mine, Winter’s Tale got similar negative critics as Jupiter Ascending did, but still, they both are my kind of tales.

Kifelé kb. 24 órás volt az utazás, hazafelé több, mert az egész napot végig-nyaraltuk és fél-éjfélre jöttek értünk a transzfer buszok, hogy visznek a reptérre, aminek az eredménye az lett, hogy filmet nézni nem maradt agyam, szóval játszottam – egész jópofa játékok vannak, még mindig nem értem, hogy sikerült pont egy logikai játékkal boldogulnom, na mindegy. Az isztambuli felszálláskor jöttem rá arra, hogy a mombasaira nem emlékszem, szóval mégiscsak sikerült már ott beájulni egy rövid időre. Aztán a hosszú úton leginkább nyűglődtem, mert nem tudtam rendesen aludni, az isztambuli felszállás még megvan, aztán az, hogy kaja van előttem, aztán az, hogy apa kiment a mosdóba én meg végigfeküdtem a székeken, aztán meg, hogy készülődünk leszálláshoz. Láttátok már a Kéjjel-nappalt? Abban, amikor bekábítják a szereplőket és így időnként egy-egy kép erejéig térnek magukhoz. Na az Isztambul-Budapest nekem pont ilyen volt. (Jut eszembe, szerintem a Kéjjel-nappalt is repülőn láttam anno…)

Our flight to Kenya was like a 24-hour-trip, but back it was even longer as we had the whole day as a holiday and our transfer picked us up at the hotel at half-midnight. By the time we got on the airplane I couldn’t focus at all, so I haven’t watched any films, I’ve checked the games and found a logical game to play with. (Logical game? Really? How the hell did I do that? Whatever.) When we took of from Istanbul I have realized I didn’t remember our Mombasa take off, which means I’ve passed out for some time on that flight as well, although for long hours I just tried to sleep and I couldn’t. Have you seen Kinght and Day? Remember the scenes in which the main characters are dazed and only get concious for moments? Now that was my flight from Istanbul to Budapest. I stayed up for the take off then passed out, then I remember I had food in front of me so I ate it, then I remember when dad went to the restrooms and I laid on all seat, then I remember we were already landing. (Thinking about it, I think I’ve watched Knight and Day during a flight back then as well…)

Nasszer-tó, Egyiptom fölülről/ Lake Nasser, Egypt from the sky

Nasszer-tó, Egyiptom / Lake Nasser, Egypt

Összességében azt érzem, hogy a Turkish Airlinesal simán repülnék akármikor, főleg, ha sikerülne kihasználni ezt a TourIstanbul városnézős lehetőséget. Akinek már volt szerencséje hozzá, az ne tartsa magában, ossza meg az élményeit.

Altogether I was totally fine with Turkish Airlines, I feel I’d totally fly with them anytime. Especially if I can seize the TourIstanbul sight-seeing opportunity. If you have experience of it, share with us.

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek: / Listen to: KT Tunstall – Miracle

Leave a Reply / Most szólj hozzá

