Eszik a kutyát. És? Te meg az indiaiak szent tehenét.

És egyébként is. Vannak ennél sokkal nagyobb problémák a világban, amiken nem akadsz fel és amik ellen még látszólagosan sem emeled fel a szavad, nemhogy megpróbálnál tenni ellene. Az, hogy a kínaiak eszik a kutyát az NEM egy probléma, hanem egy kulturális különbség. És ha annál többre nem vagy képes, mint hogy oly divatosan téped a pofád, akkor akár el is kussolhatsz.

Nem, ez nem egy kedveskedő posztnak készül. Dühös vagyok és ki akarom írni magamból. Egyébként pedig, a vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van és senki nem kíváncsi a másikéra, szóval ha úgy gondolod, hogy egy jóléti társadalomban igencsak szabad szelleműre szocializálódott egyed vagy, különösen érzékeny lelkivilággal, akkor javaslom NE kattints a továbbolvasásra.

Kicsit sajnálom, hogy anno nem kóstoltam meg a kutyahúst, igaz, nem igen volt rá lehetőség. Láttam őket a ketrecben a piacon. Láttam, hogyan kopasztják és láttam nyúzott és sült formában. Ez volt az az opcionális program, amire elég határozottan kijelentette az idegenvezető, hogy gyerekeket NEM viszünk és az érzékenyebbeknek sem ajánlott. Hát, én ennyire nem vagyok érzékeny. Viszont megkíméllek titeket a fotóktól. Még a békákról sem rakok be, pedig az nem volt annyira durva. A békákat olyasmi hálóban csomagolják egymás mellé, mint amiben a déli gyümölcsöket vesszük. Egészen fura, amikor a 3-4 béka különböző irányba próbál ugrálni egyszerre.

A buszról láttam, ahogyan hasonló hálóban lóbált maga mellett a csávó egy kiscicát, időnként megpörgetve a levegőben. Az sem esett különösebben jól, mert az én kultúrkörömben ugye ezeket az állatokat csak szeretjük és nem esszük meg. Ettől még ők attól nem lesznek rosszabb emberek, hogy megeszik azokat az állatokat, amiket mi nem. Ugyanúgy, ahogy én sem leszek attól jobb ember, hogy nem eszem meg őket. És a vegetáriánusok (a vegánokról nem is beszélve) sem lesznek jobb emberek attól, hogy nem esznek húst. Na jó, talán egy icipicit, de az annyira elhanyagolható, hogy igazából nem is érdemes említeni.

Anno megfogalmaztam, hogy a spiritualitás olyan, mint a homoszexualitás. Teljesen rendben van, amíg nem akarják leerőszakolni a torkomon. Na ugyanez a szitu azzal, ha valaki nem eszik húst. A saját döntésed. Ugyanúgy, ahogy az enyém meg az, hogy eszem. Én nem kötök beléd azért, mert te valamilyen okból nem eszed meg. És tök jóban leszünk, amíg te sem próbálsz meggyőzni engem arról, hogy miért vagyok én gyilkos és nem csak ragadozó, amiért megeszem. Ja, ezt megkaptam, amikor anno kiderült, hogy eszem húst. Ahhoz képest, hogy a srác kb. fél óra ismeretség után már a kezem kérte meg (Idézem: Van férjed? – Nincs. – Akarsz? — Csendet! Gyermekeim jövendőbeli anyjával beszélgetnék! … stb.), elég drámai váltás volt, amikor legyilkosozott, mert nem vagyok vegetáriánus.

Visszatérve a kutyahús mizériára. Kurvára idegesít. Nem kéne, de mégis. Le kéne szarnom, mert igazából rohadtul nincs jelentősége. Azt hiszem kicsit túlérzékeny vagyok mostanában. Az amcsik tépik a pofájukat, mert láttak pár képet, ami nem illett be az ő kurvára modern és civilizált amerikai álmába. Láttam a képeket? Igen. Felkavaró? Kicsit. Egyrészt, én ugye végigsimizném az összes blökit, mert imádom őket. Másrészt, én végigsimizném az összes bocit is, amikből borjúbécsi lesz. (Megjegyeztem már, hogy Indiában a tehén szent állat? És mi barbárok megesszük…) Ami gáz azokkal a képekkel van az az állattartás és kezelés módja. Amivel ugyanúgy vannak problémák a világ minden táján, az állat fajtájától függetlenül.

Meg lehet próbálni tenni ellene, lehet tüntetni, lehet petíciókat írni, talán sikerül elérni, hogy szabályozzák a tartást. Mint az EU-ban, hogy nem lehet a disznót moslékkal etetni. Bru-ha-ha! Elég sok disznót láttam felnőni moslékon (ÉS tápon), úgy, hogy napi szinten voltak vakarászva (mert a disznó igencsak szereti, ha szeretgetik), rendesen tisztítva volt az óljuk stb. Egészen boldog kis (nagy 🙂 ) disznók voltak. Mert megsúgom, te városi senki*, aki életedben nem láttál még disznóólat vagy tyúkudvart, a vidéki parasztok**, akiket jó eséllyel lenézel, pedig kurva keményen dolgoznak a saját megélhetésükért és például azért, hogy neked ne szar import zöldséget kelljen enned. Szóval ők az esetek többségében szeretik azt a jószágot, amit azért nevelnek, hogy aztán megegyék. És a lehető leghumánusabb módon ölik meg őket feldolgozás előtt, mert ők sem akarják szenvedni látni azt a jószágot, amit ők neveltek fel! És a hülye szabályozásokkal leginkább őket szopatjátok és nem a nagy üzemeket.

*jelzem, én is egy városi senki vagyok, egy kicsit nagyobb rálátással a vidéki életre

Nem mondom, hogy nem örülnék, ha találnának megoldást a nagyüzemi állattartás és kezelés rendbetételére világszerte. Tudjátok például, hogy a nagyüzemi tojások miért olyan szép fehérek? Mert azok a szerencsétlen állatok életükben nem láttak napfényt, nem kapirgáltak az udvaron, nem csipegettek füvet stb. (Láttam azokat a képeket/filmeket, amik bemutatják, hogy gyilkolják le tömegesen a kiskakasokat, mert haszontalanok az üzem számára. Láttam sok ilyet és sejtem, hogy rengeteg szörnyűség van, amiket nem láttam.) Aztán jön az idióta amerikai (meg feltételezem más nemzetiségű nagyon modern gyerek is – tudjátok, az, amelyik azt hiszi, hogy a tehén lila) aki nézi a nem fehér tojást, hogy ez mi? Ezt nem eszem meg, mert ez nem tojás. Akkor ne edd meg, bazmeg!

Szóval, örülnék, ha valaki megszülne ezekre a dolgokra valami épeszű és működőképes megoldást, de az, hogy inget szaggatva, könnyes szemmel drámázol, hogy micsoda szörnyűség és tegyünk ellene valamit (nagyapám mindig azt mondta, hogy a valami az vargaszar) az NEM megoldás. Főleg, ha teszed ezt maximum 10 sorban (mert azt még elolvassa a közönség), a szupertrendinek titulált blogodon (ami ugyanolyan, mint a többi ezer), mert azt képzeled magadról, hogy véleményvezérré válhatsz, ha minden trendi témához hozzászólsz (és ugyanazt mondod, mint a többi). Ha nem akarsz üzemi húst vásárolni, akkor rendezkedj be úgy, hogy TE normális körülményeket tudj biztosítani a jószágnak. Ez most magánvélemény, de ezzel talán egy icipicit többet teszel azért, ami ellen a nagy vegasággal harcolsz. Egyébként meg, ha nem akarsz húst enni, akkor ne egyél, ettől az üzemek még menni fognak.

A faszlengető buzik után szabadon kéne valami jó kifejezés a radikális vegákra… Félreértés ne essék, vannak vegetáriánus barátaim. Imádom őket. Jó emberek. Időnként (ritkán) húzzuk egymást a húsevés kérdéssel. Csak röviden és finoman, mert ez nem ér annyit, hogy az emberi kapcsolat rámenjen. Elfogadjuk egymást. Ugyanúgy, ahogy elfogadom, hogy más kultúrkörökben más állatokat esznek. Senki nem mondja, hogy edd meg a kutyát. Ha pedig annyira hülye vagy, hogy azt hiszed a kínai bevándorló majd ellopja a házikedvenced, hogy megegye, akkor megérdemled. Nem fogja. Külön fajtákat tenyésztenek fogyasztásra. Csak mondom.

Tudnám még folytatni, de nem fogom. A feszkó nagyrészét kiírtam magamból és vannak komolyabb problémáim is, mint az, hogy a kínaiak kutyát esznek. Egészségükre. Nem tudok és nem is akarok ellene tenni. Ugyanígy nem tudom, hogy mi a fenét kezdjek a magyar egészségüggyel. Neki lehetne menni (jó amcsi módon) az orosházi kórháznak, hogy a hanyagságukkal gyakorlatilag kinyírták a nagyanyámat (**aki egy igazi klasszikus parasztasszony, szóval én a paraszt szót a legtisztább értelemben használom), aki technikailag még él, de minden egyes telefoncsörgésnél összerándul a gyomrom, hogy a halálhírét hozzák. 250km-ről nem tudom pontosan kik azok a dolgozók, akiket legszívesebben megrugdosnék. A fölösleges (kétes kimenetelű) pereskedést meg meghagyom azoknak, akik úgy érzik, hogy egy kis pénz jó kártérítés lenne azért, amit nem lehet visszacsinálni. Valahogy kéne javítani ezen a közgyógyellátás dolgon, de az megint nem én vagyok, aki tudná hogyan is lehetne ezt ésszerűen és hatékonyan megtenni. Nálam sokkal inkább hozzáértő embereknek sem sikerült ezt még eddig megoldani. És a magánklinikák sem jobbak. Csak ott egy vagyont kérnek el azért, hogy elbasszák a műtétedet és utána basszanak megfelelően tájékoztatni, arról, hogy mi is történt és azt hogyan terveznek orvosolni… Na őket be kellett volna perelni, de késő bánat, ebgondolat. Bahh… Erről megint egy kisregényt tudnék hisztizni.

Szóval marad az a végszó, hogy kövessétek a jó kínai mentalitást, a betegségeket megelőzni kell, hogy ne kerüljünk kórházba. És persze az, hogy ami más az nem feltétlenül rossz. Az viszont rossz, ha a mást mindenáron a saját elképzeléseinknek megfelelően meg akarjuk változtatni.

Hiszti off. Éhes vagyok.

D.

Ui.:
~>Mindig is voltak és lesznek olyan emberek, akiket nem érdekel az állatok jóléte. Ez van. Ez ellen nem fogsz tudni tenni, ha belegebedsz sem.
~>Mindig is voltak szadista rohadékok, akik szórakozásból kínoznak állatokat (és embereket). Szerény véleményem szerint ők mindig is a kisebbség maradnak, ergo le lehet őket vadászni és a különböző okokból felgyülemlett feszültséget le lehet vezetni rajtuk, had kapják (vissza) azt, amit megérdemelnek.
~>Ha marhára úgy érzed, hogy tenni akarsz valamit egy jobb világért (nem azért, hogy a saját komfortérzeted helyreállításaként a véleményed ráerőlteted arra, aki másképpen gondolkodik), akkor gondold át, hogy mi az, amit ténylegesen tenni tudsz és tedd meg. Nem kell az egész világot megváltani ahhoz, hogy egy icipicit jobb hellyé tedd azt.
~>Nem tudom és nem is érdekel, hogy lesz-e aki ezt elolvassa. Főleg a végéig. XD Ha igen, hát jó, ha nem, kiírtam magamból, ennyi. Ha kapok kommenteket, akkor azokat pontosan úgy fogom kezelni, ahogy nekem kedvem tartja.

One thought on “Eszik a kutyát. És? Te meg az indiaiak szent tehenét.

  1. Pingback: Nem vagyok trendi | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

