Lusta asszony pitéje – vagy mi… (HUN only)

almás sütiEgyik barátnőmnél, valamelyik magazinban találtam ezt a süti receptet, ami az én képességeimnek megfelelően, egészen gyorsnak és egyszerűnek tűnt. (Az is, ráadásul nagyon finom!)
Kifotózta nekem és átküldte a képet. Köszi! 🙂


túrós sütiAz első próbálkozáskor a külföldről hazaérkező családot leptem meg vele. (Milyen jófej vagyok!) És csak kétszer kellett elmennem boltba, mert lementem túróért és pont csak azt nem sikerült vennem. (Milyen tehetséges vagyok!) Most a legutóbbi sütésből Keresztapáéknak vittem és mindannyian oda voltak érte meg vissza. Ez azért elég menő, mert pl. Keresztapa sem nagy sütis. 😀

A recepten feltűntetett előkészítési idő, mint arról már értekeztem korábban, nekem soha nem működik. Véletlenül sem találom el, mikor kell elkezdeni előmelegíteni a sütőt, meg ilyen apróságok. Tudtátok például, hogy nem árt a mazsolát átmosni, mielőtt beleszórjátok a sütibe? Miért csak most jut eszembe, hogy ha az ember lánya képes előre gondolkodni, akkor be lehet áztatni egy kis rumba is… A citrom reszelt héja is egy cuki dolog, még az a szerencse, hogy lehet citromreszeléket kapni. Mondjuk én agyonsikáltam egy citromot, aztán az öcsémtől kapott übercuki mini-reszelőn reszelgettem a sütibe, de valahogy azt érzem, hogy a zacskós reszelék szimpatikusabb.

almás süti vaj kérdésA vaj kérdésben úgy gondolom, hogy kiműveltem magam. A kikenegetés jó kis időigényes dolog, de ha beledobod a tepsibe a vajat és betolod kicsit a sütőbe, hogy megolvadjon, akkor finom mozdulatokkal tök jól körbe lehet vele vajazni az edényt anélkül, hogy nyakig vajasak lennétek. Vaj-ráma-láma. A legutolsót úgy csináltam, hogy az alját rámával “kentem” ki, a tetejére pedig vajat aprítottam. Azt hittem, hogy az aprításnál nem  lehet megúszni azt, hogy összekend magad, viszont, ha a hűtőből vesszük ki a vajat, akkor egészen vékony lapocskákat lehet belőle vágni. Ez azért jó, mert egészen szépen le lehet vele fedni a cuccost és amikor szétolvad a lehető legnagyobb felületen terül szét.

túrós & almás sütiA tojásos-tejes trutyi, amit rá kell locsolni a tetejére, megint csak trükkös. Azt hiszed, hogy egyszerű és gyors művelet. Nem. Mivel ez a cucc szeret lefutni a lisztről és, ha ezzel nem foglalkozol, akkor a vaj sem ment meg attól, hogy a kész sütin száraz lisztfoltok maradjanak. Ehető, de nem vicces. Egyébként, ez lehet, hogy egyéni szocproblem, mert nekem a kisebb tepsim, amit erre a célra használok, nagyobb, mint a receptben leírt. Viszont, az utolsó kísérletemnél sikerült addig ügyeskednem, amíg nem maradtak száraz foltok, szóval kivitelezhető a dolog.


almás süti
Ez az utolsó kísérlet egyébként nagyon-nagyon finomra sikerült. Mivel alma szezon van, úgy gondoltam, hogy jó lesz bele a túró helyett az alma is. Szerintem, úgy kb. 30-35 dkg almát reszeltem bele és mazsola helyett egy kis fahéjjal szórtam meg, reménykedve, hogy nem áztatja el az egészet a gyümölcslé. Azt kell, hogy mondjam, isteni lett. Olyan büszke vagyok magamra! Főleg, hogy az utóbbi időben több almás sütinek induló kísérletem fulladt kudarcba. Végleg feladtam például a cobblerrel való idétlenkedést. Az egy takonyállagú vacak, ami pont nem annyira gyors és egyszerű, mint a trendek sugallják (egyébként de, de nekem nem működik).

túrós süti receptSzóval kattints a képre, ott van minden, amit tudni kell. Ja! Én 40 percig sütöm, nekem az a tuti. És porcukorból meg olyan 18 dkg-t szoktam csak belerakni, mert bőven elég annyi is és mert nem szeretem a túl édeset. 🙂 Jó sütést és jó étvágyat! Ma is csinálnék egy almásat, de elfogyott a tojás… XD

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek: Loreen – Euphoria

Mentés

Leave a Reply / Most szólj hozzá

