Spidron mapping a la Bordos Artworks

Mert Bordos L. Zsolt megint alkotott… Még van 4 (!) napotok, menjetek és nézzétek meg!

In case you are in Budapest these days, go and see what the incredible Bordos Artworks has done. You won’t regret it!
I have written about Bordos Artworks before, feel free to read more if you don’t know what videomapping is.

Click on the pic to see details in the facebook event.

Bordos video mapping a38 flyerJó droid módjára, megosztogattam, terjesztettem az igét (pl. a random blablában tegnap megemlítettem), mert, amit a Bordos Artworks művésznév fémjelez, az rossz nem lehet. Aztán, amikor kérdezték tegnap, hogy mikor megyek megnézni, én húztam a szám, hogy nem tudom, meg azt sem, hogy megyek-e, mert az emberek hülyék és hiába mondom, hogy ez jó lesz, nem figyelnek rám. És különben is lusta vagyok bemenni Pestre és nem tudom, mire számítsak stb. (Nyűglődtem, na, megesik.) Aztán drága “barátaim” egészen csúnyán leszólták az ötletem, hogy el kellene menni megnézni, mert adjunk egy kis kultúrát is a bandázós estéhez. Szóval, felszívtam magam és jól elmentem a Spidron mappinget elsők között megnézni, a srácok meg részegedjenek úgy a “lófaszt, majd én adom a kultúrát” színvonalon, ahogy nem szégyellnek. Biztos vagyok benne, hogy én jártam jobban.

Nincsenek saját képek. Az épületvetítéseket sem tudom szépen lefotózni, ez ráadásul sztereo 3D, szóval esélyem sem volt, elő sem vettem a gépet. Egyébként, pont ezt imádom benne. Valahogy vonzanak a “múlandó” művészeti formák.

Ez nem olyan, mint egy könyv, amit, ha lusta vagy elolvasni, akkor felolvassa neked a hangoskönyv, vagy forgatnak belőle egy filmet, amiben megnézheted, hogy mások, hogyan élték meg a könyvélményt, vagy még inkább, hogyan alakították azt át a saját kényük-kedvük szerint, hogy nagyobb kasszasiker legyen. Ez nem olyan, mint egy festmény, amit lefotóznak szépen, te pedig bámulod az albumokban és posztereken, hogy milyen szép, aztán ha véletlenül elvetődsz egy kiállításra, ahol ott az eredeti, akkor rájösz, hogy nem is olyan, mint a képeken. Ez nem olyan, mint egy szobor, ami párezer évvel később kicsit törötten előkerül.

Nem azt mondom, ezeknek mind megvan a maguk varázsa. De engem sokkal jobban elbűvöl az a megfoghatatlanság, amiben a Bordos Artworks utazik. Ha a technika és a tartalom összeáll és te éppen jó helyen vagy jó időben, akkor megnézheted és élvezheted. Aztán volt-nincs.

Bordos L. Zsolt más művészeti ágak mellett a modern technológiát állítja szolgálatába, hogy futurisztikus, kicsit absztrakt, mégis lenyűgözően komponált és nem mellékesen őrülten inspiráló agyszüleményeit megoszthassa másokkal is. Az alkotás geometrikus alapját most Erdély Dániel “spidron” szobra adja, a helyszín az A38 Galéria, amitől ez a mostani volumenében közelébe sem ér a Bordos Artworkstől megszokott (alkalmanként igazán monumentális) vetítéseknek. És ezzel nincs is semmi baj. A családias légkör és a sztereo 3D (kék-piros szemüveges) csak még jobban ráerősít az érzésre, hogy valami igazán különleges élmény részesévé váltunk.

Érdemes elolvasni ezt a Bordos L. Zsolttal készült interjút és a facebook esemény (A38 féle) leírásában szereplő érdekességeket, nem csak a videomappingről, hanem arról is, hogy mi az a spidron. De, ha az olvasást ingerekkel teli, rohanó világunkban unalmas, időigényes vagy fölösleges elfoglaltságnak tartjátok, (Aki ezzel így van, az pont nem jut el idáig a bejegyzésben. xD) akkor csak tessék elmenni az A38-ra megnézni a vetítést. Minimális esélyt látok rá, hogy ne egy teljesen új élménnyel gazdagodjatok általa.

Hogy, klasszikust idézzek (valószínűleg rosszul): Hozd el anyádat is! Meg apádat, meg a párodat és a legjobb barátaidat és az ő barátaikat is. Mert ez JÓ.

Most pedig szép álmokat!

xoxo Dorie

One thought on “Spidron mapping a la Bordos Artworks

  1. Pingback: I’m alive | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

