Sárgabarackos cobbler / Apricot cobbler

sárgabarack cobbler apricot cobbler Dorie dfordiamondBarack szezon. Ójeee! Imádom. Főleg az őszibarackot. De azért a sárga sem rossz, meg még lehet belőle finom lekvárt is főzni. 😀 Meg sütit sütni. Például cobblert, amiről azt állítják az okosok, hogy még a muffinnál is egyszerűbb. Olyasmi…

It’s season for apricot & peach! Oh yeeeaaah! I love it! Especially peach. But I like apricot too. And you can make yummi jam from the apricot and bake cakes with it. Like cobbler which is told to be even easier than muffin. Or something like that…

Szóval, az úgy kezdődött, hogy jó pár héttel ezelőtt, valami komoly TV műsorban megmutatták, hogy mennyire egyszerű is cobblert csinálni. És ez felkeltette az érdeklődésem. Akkor gyorsan kerestem is egy rakás recpetet, amiket összegyúrva sikerült csinálni egy almás cobblert, ami, hát ehető lett, de nem volt az igazi. Kivéve ha a kész cobblernek finom trutymós takonynak kell lennie. Pedig, ha jól emlékszem, akkor is tovább sütöttem, mint a receptek írták…

So, it was that weeks ago I saw a program on TV in which they showed how easy is to make cobbler. And it made me curious. So I searched for a lot of recipes on the net and came up with something… Something called apple cobbler which was not bad, but it wasn’t exactly the thing I think it should have been. Except of course if cobbler is meant to be some yummi slimy snot-like thingy. And as far as I remember, I have given it more baking time than the recipes told me…

Most pedig a lekvárnak szánt gyümölcsből kiszedtem egy sütire való szebbet, mert emlékeztem, hogy April hírlevelében láttam egy barackos cobbler receptet és mert sütit akartam.

I wanted some cake so I’ve selected and put aside a nice amount of pretty apricots from the ones that are in jam form now, because I remembered I’ve seen a cobbler recipe on April’s newsletter the other day.

Yes, she’s made it with peach and I did mine with apricots. It’s yummi and you’ll find all instructions on the video. My notes: I did not add sugar to the apricots, so the final taste was a bit soury, which practically everyone who tasted it liked. Why so much sugar all the time? Really…  And I’ve given the cake +10 minutes baking time and it felt like it’s still not enough.

Igen, April őszibarackkal készítette és igen, csodás amerikai mértékegységekben van minden megadva. (A kedvencem pedig a pohár kérdés… amit ebben a bejegyzésemben már kifejtettem.) De ugye, a cobbler annyira egyszerű, hogy a hülye is meg tudja csinálni… Meg, ugye vannak átváltó oldalak, mint pl. EZ. De azért itt vannak a hozzávalók magyarra fordítva:

hámozott barack peeled apricotTészta (vagy mi):
1 pohár olvasztott vaj = 227g
1 pohár liszt = 128g
1/2 pohár cukor = 201g
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
1 pohár tej = 237ml
1 tojás

Gyümölcs:
7 őszibarack
1/2 pohár cukor = 201g (én ezt kihagytam, mert a gyümölcs magában szerintem pont elég édes)
1 teáskanál fahéj
1/4 teáskanál szerecsendió (igen!)

Először meg kell hámozni a barackokat. A videóból kiderül, hogy a forró vízbe dobás az őszibarack héjának is segít ugyanúgy, ahogyan a sárgabarackénak. Nem árt tudni. Persze ettől én még maradok annál az őszibaracknál, aminek magától lejön. A sárgabarackok meg jól meg lettek forrázva a sütihez. Ha rövid időre (mondjuk 1 perc) rakjátok a forró vízbe, akkor kevésbé fog szétfőni a gyümölcs húsa. Ha a rövid idő nem volt elég neki, hogy eldobja a héját, akkor vissza kell rakni még egy kis időre. April a videóban jeges vízben hűti le a gyümölcsöt, azzal indokolván, hogy így nem fő meg. Én hiszek neki, bár a sima hideg vizes hűtés is működik.

A meghámozott barackot felvágjuk, ízesítjük – én ugye kihagytam a cukrot belőle, így a süti nem lett dög édes, hanem inkább kicsit savanykás lett, ami mindenkinek bejött, aki evett belőle. Szóval erről ennyit. A fahéjat még értettem, bár magamtól eszembe nem jutott volna barackra rakni, a szerecsendión néztem nagyokat, de azért egy próbát megért. Érdekes, próbáljátok ki! 😀

sárgabarack /apricot cobbler

egészen furcsán néz ki…
looks pretty weird, isn’t it?

A vajat felolvasztjuk abban a tepsiben (April üvegedényt használt), amiben a sütit majd sütjük. A tészta száraz hozzávalóit összekeverjük, aztán olvasztott vajat adunk hozzá. Na ez itt a harci kérdőjelek támadása. Vajon mennyit kell kivenni a tepsiben olvasztott vajból? Most átgondolva, valószínűleg úgy kellett volna, hogy körbelötykölöm az edényt az olvadt vajjal, aztán a többit beleöntöm a tésztába. Na, majd legközelebb. A tojást (ha a hűtőben tartjuk, akkor vegyük ki előre, hogy ne legyen túl hideg) elkeverjük a tejben és hozzákeverjük a tésztához. Most nézem, hogy April hagyott az edény alján olvasztott vajat és arra rakta a tészta felét. Innentől nem tudom. Kísérletezzetek, nagyon elszúrni nem lehet. XD Szóval, a tészta fele, rá a gyümölcs, rá a tészta másik fele, be a sütőbe.

350 °F = 177°C – Én 180 °C-ra raktam be 35 percre, aztán adtam neki még 10 percet és még így is voltak vitatható részei a sütinek, de alapvetően finom volt. Mármint, hogy ne lett volna az, telepakoltam gyümölccsel.

April tippje, hogy próbáljuk ki fagyival. Hát, én nem próbáltam ki. Majd legközelebb. Finom volt ez magában is. Vigyázzatok vele, mert gyorsan fogy. És így ennyi. Aki tud okosságot, az ne tartsa magában. Egyébként meg jó étvágyat!

Okay, so you English speaking readers, you’ll find all you need to know in April’s video. In case you might have any tips (for dummies stlye) you take worthy of sharing, don’t keep them for yourselves. Otherways… Enjoy the cake!

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek / Listen to: Richard Vission & Static Revenger ft. Luciana- I Like That (Original Mix)

One thought on “Sárgabarackos cobbler / Apricot cobbler

  1. Pingback: Lusta asszony pitéje – vagy mi… (HUN only) | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

