Csak kreatívan: kutya ágy (HUN only)

Mit nem talál az ember lánya a vázlatok között, amikor új bejegyzést írni lusta, viszont szeretne tartalmat produkálni a blogjára?! Ha már egyszer megírtam, hátha segít valakinek. Legalább picit… ;P

Babukka az új párnáján

Blöki NEM fotogén…

Az történt, hogy püntyür-bogyesz-csucsukám szétszedte a párnáját. A kintit. Mert nem kicsit van ám elkényeztetve. Eleve mit keres a kutya a házban, de azért van neki bent is párnája, meg kint is párnája. Szóval egyik reggel arra mentünk ki, hogy mindent egyenletesen szivacsdarabkák borítottak. Mit ne mondjak, elég döbbenetes látvány volt. Sajnos nem készült róla fotó-dokumentáció. (Egyébként látnotok kellett volna milyen kis elégedetten ült a szakadt párnáján tetőtől talpig szivacsosan.)

Szóval előállt a nagy helyzet, hogy ne feküdjön már a hideg földön, kell neki egy új párna. És tudom, hogy nem eget verő kiadás egy kutya ágy, de valahogy annyira elegem van már ebből a mocskos fogyasztói társadalomból, ahol az ember lustaságból és a társadalmi nyomásnak engedve, akármi történik, rohan a boltba és költi a pénzét.

Eldöntöttem, majd én varrok blökinek párnát! (Az ilyen döntéseim után szokott jönni az  “Én és az én rohadt nagy ötleteim!” rész, ami most sem maradt ki.)

Híres vagyok a gyűjtögetésről. Szakadt ruhát, gyógyszeres dobozt, hurkapálcát nem dobunk ki. Meg, ahogy anyám mondani szokta: “Izzó vason és lágy szaron kívül mindent gyűjtesz kislányom.”

szivacsokSzóval megnéztem, mi is van, amiből neki lehet állni alkotni. Nem titkolt célom volt, hogy a szobámban fellelhető szemétdombot is csökkentsem és persze a környezettudatosság is játszott némi-nemű szerepet eme döntésben.

Leírom, hogy én miket találtam és használtam, nomeg, hogy hogyan is varrtam meg a párnát. Nem vagyok profi, meg semmi. Éppen csak tanulgatok varrni. De pont ezért szeretném megmutatni, hogy nem kell semmi különösebb szaktudás ahhoz, hogy valamit megcsináljunk. Neki kell ülni, át kell gondolni és meg kell csinálni. Ennyi.

szivacs széttépkedveHa nekem sikerült, nektek is fog!

Szóval, találtam az egyik halom alján egy szatyrot (triplaW-s Walter felirattal, amin azóta is röhögök) két fajta szivacslapokkal és volt valami műszaki cikk csomagolásból egy nagy szivacsszerű téglám, amit szét lehetett szedni kis darabokra. Meg kell hagyni, az nagyon jó buli volt!

farmerekTaláltam kellően nagy mennyiségű szakadt, szétvágott farmert is, ami alapvetően elég erős anyagnak tűnt, hogy a kutya alá varrjak belőle.

Levágtam két nadrágszárat, aztán szétvágtam őket a belső varrás mentén és a vastag varrás részt is kivágtam, hogy ne legyen útban varráskor.

levágjuk a varrást

Méretre vágtam hozzájuk a bal fölső sarokban lévő két eleve szétvágott nadrágszárat.

ez lesz az oldalaElosztottam néminemű szivacsot a két kék darabba, hogy azok majd szépen megtartják a hengerformát a párna szélén. Próbáltam dizájnosra venni a figurát – a végén majd meglátjátok, hogy ez sajnos kevésbé sikerült. 😦hengerkéim

Na most az a helyzet, hogy ezeket levarrni kevésbé könnyű, mint az ember hinné. Azzal nem szabad próbálkozni, hogy előbb összevarrom aztán berakom a szivacsot, mert nem működik. Bocsánat, helyesbítek. Lehet, hogy csak nekem nem működött, próbálkozni mindig szabad, úgy derül ki, hogy valami megy-e vagy sem. Az, hogy fonákján varrjuk össze így nagyjából kizárt, de nem is baj, mert így a kis “csőröcske” rész, ami a varrásnál marad (igen, szakértő vagyok ezért szakkifejezéseket használok) az teljesen jó lesz ahhoz, hogy a párnához hozzávarrjuk majd.

Találtam egy régi sálat, amit úgysem hordunk, úgy döntöttem az sem lesz rossz töltelék. Kettévágtam és rávarrtam a párna aljára (belülről).bélés lett

Maradt hely még a farmeron, ahová nem került sál, de nem baj, mert azt a részt külön fej-résznek hagytam meg.(Mert a kutya biztosan azon fog agyalni, hogy hová kell tennie a kis fejét.)

póló 1Rájöttem, hogy bármilyen soknak is tűnt a szivacs és kicsinek a párna, még mindig édes kevés a töltelék, így előhalásztam két leselejtezett pólót és  felvágtam őket. Egyéb anyagmaradékokkal és a maradék szivacslappal együtt ezekből lett a fej-rész tölteléke.

a végét a fej-részbe illesztjükAz ágy fej-részének szélét nem varrtam le azonnal. Beleillesztettem az henger szélét és úgy varrtam össze. Ugyanezen az elven sikerült összeapplikálnom a párna oldalával is a hengerecskéket.

az oldalát pedig a 2 anyag közéVégül beletöltöttem a párna hasába a szétcincált szivacstéglámat és levarrtam a végét is. Azt kell, hogy mondjam nem lett valami pufi az ágy. Úgy eltűnt benne minden, hogy csak néztem. Ráadásul azt a formát sem volt hajlandó felvenni, amit én elképzeltem, akárhogyan is próbáltam kézi öltésekkel formába rázni. Szóval szép nem lett, de legalább a kutya azóta is boldogan fetreng rajta, így sikernek könyvelem el.

Amire érdemes odafigyelni, hogy ha mindenféle rétegeket rávarrsz a két – később összevarrandó – anyagra, akkor az egyszercsak eléri azt a vastagságot, amit már nem bírsz begyömöszölni a varrógép talpa alá. Ez kérem szépen szívás. A csúnyább fajtából. De én beleerőltettem és megcsináltam. Ti meg figyeljetek rá oda.

meg kell tölteniFarmer és egyéb vastag anyagok varrásához használjatok vastag, erős – lehetőleg farmer-varró tűt és nem árt, ha cérnából is erősebbet választotok.

Tényleg érdemes körülnézni otthon, hogy mik az újrahasznosítható anyagok körülöttetek, mert ezzel a környezetvédelemhez is hozzájárultok. Ráadásul, ha olyan gyűjtögetősök vagytok, mint én, akkor minden ilyen alkalom jó megerősítés hogy megéri. Meg én nagyon élvezem, amikor egy probléma megoldásához valamire nagyon szükség lenne, de nincsen, akkor nekiállok kutatni és biztosan találok megfelelő “céleszközt”. Olyan McGuyver-es dolog ez. Fogpiszkálóból atomrakétát. Vagy valami hasonlót.

És ne ijesszen el a gondolat, hogy nem csináltatok ilyet, nem tudjátok hogyan kell. Le kell ülni és meg kell csinálni. Lesz, ami lesz. Még a végén kiderül, hogy használhatót alkottatok és akkor jön a sikerélmény, arra meg mindenkinek szüksége van.

Most pedig tessék szépen beavatni, mi mindent ügyeskedtetek már össze McGuyver módjára?! Mindenre kíváncsi vagyok!

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek: Baha Men – Who let the dogs out ;P

Leave a Reply / Most szólj hozzá

