Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #4

heart lace pancake palacsinta szív csipkeA kajás témájú pin-ekkel azért kicsit visszafogom magam, de van, amit nem lehet megállni, hogy ki ne próbáljak. És mivel imádom a palacsintát, ezért legutóbb, amikor rámtört, hogy most azonnal palacsintát akarok, akkor kipróbáltam, hogy vajon nekem működne-e az a csipkepalacsinta dolog, amit már szintén nem egy helyen láttam. És összességében azt kell, hogy mondjam, igen! Működik, ha van hozzá türelmetek. A tészta folyik minden irányba, nem annyira könnyű vele rajzolni, mint azt elsőre gondoltam. Aztán nem tudom, hogy ki milyen tésztát kever, amit én keverek annak mind a két oldalát meg kell sütni és hát egy ilyen csipkés cuccot megfordítani trükkös játék.

As I’m not a genius in the kitchen, I try to be more careful with food related pins. However, I keep finding ideas I can’t help trying. And as I love pancake, last time when I felt the urge to make some I decided to give lace-pancakes a try. And it works! You need to be patient with it and you need some experimenting, it’s not as easy as you’d think, but it sure works. I don’t know what type of paste you mix for your pancakes, but I need to bake both sides of it and turning a lacey pancake over is a tricky game.

lace pancake palacsinta csipkeA virág nyomi lett, a csillag szétszakadt, a pillangó ronda is lett meg szét is szakadt, a nevemet kiírni pedig macerás is meg nem is stabil. Persze, biztosan ki lehet kísérletezni, ha valakinek elég türelme van hozzá. Nekem a szív forma működött. De az teljesen jól. Megrajzolod a szívet, aztán, mint az álomfogót körbe „pikkelyezed” és voilá, csipkés palacsinta szív.

star lace pancake palacsinta csillagcsipkeThe flower ended up really lame, the star got torn, the butterfly was ugly and got torn, writing your name is not easy and you can’t turn it over. Of course, if you’re more patient than I am you might have better results than I had. Heart shape worked best for me. You draw it and then add the „scales” just like you would for a dream-catcher and voilá, heart shaped lace-pancake.

Amit szintén a neten találtam és annyira kíváncsivá tett, hogy kipróbáltam az az volt, hogy a palacsintatésztában a tojás helyettesíthető banánpéppel. Még az a szerencse, hogy a két tojásból csak az egyiket helyettesítettem banánnal, de így is szívtam, mint a torkosborz. Utólag eszembe jutott, hogy valószínűleg azok, akik ezt kitalálták a kisebb és vastagabb palacsintát eszik, míg én a nagy laposat sütöm, amit utána megtöltök. Mindenesetre, felőlem a banán mehet bele a tésztába, mert finom, de nem a tojás helyett.

lace pancake palacsinta csipkeI found this dumb idea on the net as well, that you can use riped bananas instead of eggs in the pancake. Well, the good thing was I only substituted one egg with the banana so I had difficulties, but I could handle the pancake. Later I realized that there are a lot of different types of pancakes, I’m making the thin and big ones that get filled later on. Maybe the small and thicker pancakes work well with bananas instead of eggs. Banana add a nice flavour to the cake though, but I’m nog going to leave egg out ever again.

Kíváncsi lennék, hogy ti kísérleteztetek-e már ezzel és, ha igen, akkor hogy sikerült. Én most inkább visszatérek a mézeskalácshoz és megpróbálom kitalálni, milyen finomságot készítsek szilveszterre…

I’m curious if you’ve ever tried this and if you have, what are your experience with it. I think I’ll just go back for the gingerbreads now.

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek / Listen to: Pet Shop Boys – Love etc.

Eddigi pinterestes kísérleteim / Piterest related posts so far:
Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it

Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #2
Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #3

One thought on “Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #4

  1. Pingback: Szülinapi kreatívkodás / Creative ideas for birthday | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

