Megtaláltam! Mézeskalács recept (Hun only)

mézeskalács karácsonyraPár éve karácsony környékén annyira le voltam égve, hogy úgy döntöttem, mindenki sütit kap tőlem karácsonyra, aztán örüljenek. Örültek is, annyira, hogy azóta is kérdezgetik, hogy mikor sütök már mézeskalácsot. 🙂

Találtam ezt az egyszerű mézeskalács receptet egy szórólapon és kipróbáltam. Miután úgy beleragadtam a gonosz tésztába, hogy vinnyogva, a tálat lengetve álltam a konyhában és esélyét nem láttam, hogy egyedül ki tudom szabadítani a kezeimet anyukám hazaért és megmentett. A nehézkes indítás után csak süti lett az akció vége és azon a télen igen nagy mennyiségben sikerült mézeskalácsokat gyártanom.

mézeskalács hennaIdén is felmerült a mézeskalács kérdés és most még kedvem is van hozzá, szóval elkezdtem keresni a receptet és semmi. Sehol. Véletlenül sem. Aztán megvilágosodtam és megtaláltam. Szóval most lejegyzetelem szépen ide a blogba, hogy nekem is meglegyen és mások is hozzáférhessenek. (Rendes hennáért kattints ide. 🙂 )

Hozzávalók 4 személyre: 45 dkg liszt, 25 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, 15 dkg méz, 3db tojás, 1 kk szódabikarbóna, őrölt fahéj, őrölt gyömbér, őrölt szegfűszeg (ánizzsal és kardamommal megbolondíthatjuk)

Alaposan összekeverjük a száraz hozzávalókat, figyeljünk, hogy a fűszerekből mindenhová jusson, majd összedolgozzuk a folyékony hozzávalókkal. Egy éjszakát állni hagyjuk. Lisztezett deszkán 2mm vékonyra nyújtjuk, formával kiszúrjuk. A sütőlapot sütőpapírral leborítjuk, vagy megvajazzuk és lisztezzük. A mézeskalácsok között hagyjunk helyet, mert sütés közben megdagadnak és összeragadhatnak. A tetejüket tojássárgájával megkenjük és 175 °C-ra előmelegített sütőben kb. 5-7 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha dióval, mandulával szeretnénk díszíteni, akkor azt a sütés előtt helyezzük rá a mézeskalácsra, ha tojásfehérje és porcukor keverékével díszítünk, akkor azt a sütés után tegyük.

mézeskalács karácsony

Burj al arab beficcen ;P

Mutatok pár képet arról, hogy évekkel ezelőtt hogyan sikerültek a sütijeim. Aztán majd a sütéssel kapcsolatos egyéb tapasztalataimról majd miután az idei első (második, harmadik, meglátjuk) adag kisült. Pl. azt hiszem, hogy ez a klasszikus kemény-mint-a-kő-de-pár-nap-után-megpuhul fajta, de biztosra nem merném mondani, csak azt, hogy meg tudtam csinálni és nagyon finom volt.

mézeskalács karácsonyraMézeskaláccsal kapcsolatos tapasztalatokat, meglátásokat, élményeket, emlékeket alább a hozzászólásoknál örömmel fogadok. A bejegyzést pedig nyugodt szívvel terjesszétek.

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek: Nancy Ajram – Shakhbat Shakhabit


2 thoughts on “Megtaláltam! Mézeskalács recept (Hun only)

  1. Pingback: Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #4 | D for Diamond

  2. Pingback: Sárkány torta / Dragon cake | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

