Sminkversenyek / Make-up contests

MakeUpDorie disco smink

photo: Richard Baranyai

Amikor elkezdtem a sminkiskolát, akkor ment a nagy álmodozás, hogy majd ha végeztem, akkor versenyezni fogok meg világversenyeket nyerek stb. Ez akkoriban volt, amikor kezdődött a nagy YouTube guru forradalom és persze, hogy én is rákaptam a sminkes videók nézegetésére. Xsparkage volt az egyik első nagy kedvencem, nekem is meg másoknak is. Michelle Phan is egy pillanat alatt megvett a Sailor Moon-os, animés sminkekkel és a Late Night Alumni számokkal a videói alatt. Petrilude valami őrülten tehetséges és irtózatosan jófej, sőt, akkoriban még sxephil hírösszefoglalóit is néztem. Wow! Megkérte Lindsay kezét! Na, ez nekem most új volt! 🙂

When I started make-up school I dreamed of entering and winning competitions. Even big international ones. This was the same time when YouTube gurus became famous and of course I was watching them all the time too. Xsparkage was one of the first favourites of mine, and of all others’ as well. Michelle Phan catched me with her Sailor Moon and anime looks and the Late Night Alumni songs she used for her videos. Petrilude is incredibly talented and how cool is he, really! And at those times I even watched the news of sxephil. Wow! He proposed to Lindsay! This is news for me! 🙂

MakeUpDorie & model verseny competitionAkkoriban még nem volt ennyi internetes sminkverseny és nyereményjáték sem. Xsparkage ebben is úttörő volt szerintem. Határozottan emlékszem, hogy három (vagy négy?) BenNye lumiere szemfesték volt a nyereménye az első sminkversenynek, amin elindultam. Szerencsére annak már nyoma sincs. xD Bár így is vannak fenn videók, amiket lehet, hogy le kellene szedni, de igazából… elférnek.

At that time there weren’t so many contests and giveaways. Xsparkage was a pioneer in that too. I remember clearly the first contest I entered had a prize of three (or four?) BenNye lumiere eyeshadows. Good thing that it disappeared without a trace. xD There are some old videos that I should just take down, but I don’t care if people see them.

MakeUpDorie & model verseny competitionAztán jöttek az itthoni „igazi” versenyek. A Szépítész magazin versenyén, ha jól emlékszem kétszer indultam, versenypáston egyszer álltam. Te jó ég, mennyit készültünk rá. Aztán elszúrtam. Nem nagyon, csak kicsit, de az elég volt. Közelébe nem értem az eredménynek, amit elvártam magamtól és úgy döntöttem, hogy ennyi volt a versenyzés, nem nekem való. Elvagyok én a kis netes versenyekkel. És tényleg. Nem vágyom a versenypást izgalmára. Persze, biztos tök jó érzés, ha továbbjutsz, ha nyersz, de megéri az a gyomorfekélyt? Nekem aztán nem.

Then came the „real” competitions. I entered the make-up contest of this major Hungarian beauty magazin twice and once I even joined a live competition. Oh my Gackt, how much we prepared for that. And then I messed it up. Not a lot, just a bit, but that was enough. I got really disappointed and I realized competitions are not my thing. I’m fine with the internet contests, but no live competition please. I’m sure some people like the excitement and it must be cool to win, but it’s not worth getting sick of stress.

Persze ezzel senkit nem akarok lebeszélni a versenyzésről, vannak örök versengő alkatok, hajrá nekik! Az internetes versenyekből sajnos egyre kevesebb van, átvették a helyüket a sima nyereményjátékok, de azért még akad néhány. És ott vannak a kihívások, amikor nem tétre megy a játék, hanem arra, hogy fejlődjünk, akarjunk jobbak lenni saját magunknál. És szerintem ez mind nagyon jó. Mert ha nem kapok rá a netes versenyekre, akkor feleennyit nem tudnék a sminkelésről. Ez egy olyan műfaj, amit csinálni kell, folyamatosan gyakorolni és finomhangolni kell. Ez visz előre.

I don’t want to talk anyone off competitions, there are people that were born to compete. Good luck for them! Unfortunately there are less and less internet contests, giveaways have taken their places. There are challenges though, where it’s not for prizes, but to compete with yourself and to develop your skills. Go and take them! If it wasn’t for contesting I wouldn’t know half as much about make-up as I do. You’ll only get better if you practice, keep challenging yourself and fine tuning your skills.

Pedig én sokkal jobban szeretek másokat sminkelni, mint magamat. Na jó, magamat nem szeretem sminkelni. Útban van az orrom, a szemem, a mindenem. De attól még jó játék, amikor olyan a kedvem. Volt egy november, amikor a (NaNo)WriMo helyett esténként nekiestem kísérletezni a festékekkel, amikhez azelőtt hozzá sem nyúltam. Leginkább versenyeken nyert „indie label” festékek, amikhez hozzá kell szokni. Ez történik, ha az ember a suliban Kryolant, BenNyet és ArtDecot használhat. És nem, én előtte nem sminkeltem (a gyerek sminkkészlet – amivel monoklikat festettem magamnak kiskoromban – nem számít), nem voltam és nem vagyok szokva azokhoz a festékekhez, amik nem fognak.

MakeUpDorie model verseny competitionActually, I don’t like doing my own make-up, I like doing others’ make-up. My nose, my eyes, my everything always get in my way, but it’s fun anyway. There was a November when instead or (NaNo)WriMo I decided on experimenting with my eye-shadows I haven’t used before. Indie labels ones I won in contests, which I didn’t know, which I had to get used to. It happens when someone starts doing make-up in a pro school and only gets her hand on Kryolan, BenNye, ArtDeco and stuff. And no, I didn’t know anything about make-up before the school, I’m not used to (and get easily upset by) products that don’t work as I expect  them to.

Végül a lényeg, hogy mi a fenéért rizsáztam ennyit. Csak gondoltam felvezetem azokat a bejegyzéseket, amik régebbi sminkjeimről szólnak. A terv az, hogy nem lesznek hosszúak, de azért megpróbálok mindig majd valami kis érdekeset hozzájuk fűzni. Remélem, annak ellenére is tetszenek majd, hogy régiek.

MakeUpDorie & model verseny competitionAnd now the reason why I told you all this. Because I wanted to introduce a series of posts about old looks. The plan is that they won’t be long, but I’ll try to add some interesting notes to them. I hope you’ll welcome them even though they are old.

xoxo Dorie

Hallgassátok, szeressétek / Listen to:  Fade (Tokyo) – Beautiful (A fenti videó alatt. / Play the video. ;P)

One thought on “Sminkversenyek / Make-up contests

  1. Pingback: Ocean | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

