Bélyeg-ruha – így készült / Stamp-dress – how I made it

stamp make-up sketch

első vázlat / first sketch

Az ihletes bejegyzésben már említést tettem a két színes tollról, amiket karácsonyra kaptam öcsémtől. Szerintem ő sem sejtette, hogy milyen lavinát indít majd el a kis ajándéka. Mesedélután következik. (Én szóltam.)

In the post about inspiration I’ve mentioned two colourful feather pens I got for Christmas. I’m sure my brother never thought what avalanche his little present would start.

bélyegek a ruhához stamps for dress MakeUpDorieSzóval valami használható ötlet után kutatva megakadt a szemem a tollakon. Leültem rajzolgatni és közben azon agyaltam, hogy mi az még, amit szeretek, mihez kapcsolódnak a tollak? A levelezéshez, mi máshoz? Világ életemben szerettem volna olyan képeket csinálni, ahol egy nagy rakás levélen fetrengek. Smink – színek – tollak – levelek – bélyegek – bélyegző… Az asszociáció jó játék. És nagyon inspiráló tud lenni.

So, searching for some inspiration I was looking around in my room and found those pens – here comes our colour combination. I sat down to draw and I was wandering what else I like, what I can associate those pens with. Corresponding, what else? I’ve always wanted to make photos where I was laying on a huge pile of letters. Make-up – colours – pens – letters – stamps… Association is a good game. And it’s very inspiring.

bélyeg ruha készül stamp dress in the making MakeUpDorieElővadásztam egy halom levelet, amiket fel lehet használni majd a fotózáshoz. És rájöttem, hogy van nekem rengeteg bélyegem, amiket csak levagdostam a levelekről és elraktam további felhasználásra. Bélyeg ruha a fotózásra?

I’ve found a nice pile of letters that I could use for the photoshoot. I also realized I’ve got a lot of postal stamps I saved saying they will be good for something sometime. Like making a dress out of them for a photoshoot?

Több napos csoportosítgatás, válogatás, áztatás, préselés, számolás és agyalás ezerrel, hogy hogyan is kellene. Közben megkérdezték, minek nekem annyi bélyeg, mire valaki azt mondta „ruhát csinál belőle”. Én meg vigyorogtam, hogy bingó. Utólag kiderült, hogy ő viccnek szánta. Én nem. Bár akkor még ötletem sem volt, hogyan fogom kivitelezni. Átszámolva olyan 600db körül volt, amit nem sajnáltam felhasználni a ruhához, de rájöttem, hogy ennyi nem elég. Miközben egy belvárosi bélyeg boltot kerestem még egy sex-shopba is sikerült betalálnom. Az eladó vigyorából ítélve így még nem tértek be hozzá. xD

MakeUpDorie werk

werking 🙂

I’ve been sorting them for days, I had to peel them off their backing papers (I have no clue how you say that in English). I was continuously thinking about how I should do the dress and I hoped I’ll find my answers. Meanwhile I was asked why I needed so much stamps and someone else replied „she’s going to make a dress out fo them”. I was grinning as they meant it as a joke, but I was serious about the idea. Counting the stamps wasn’t easy either, I had some 600 pieces that I could use for the dress, but I wasn’t sure that would be enough so I started looking for some philately shops in the city. While trying to find one of them I even got into a sex shop – same address hey! From the smile of the salesman I guess noone has ever entered his shop actually searching for a philately shop. xD

stamp dress bélyeg ruha MakeUpDorieA bélyegboltos nő lelkesedése az ötlet iránt volt az, ami végleg megerősített abban, hogy én ezt meg tudom csinálni. Egyébként jártatok már bélyeg boltban? Én azt hittem sok bélyegem van. Nincs. Három szoba padlótól plafonig bélyegekkel tele. Bessszaráááás! Hihetetlen!

I found my final reinforcement int he philately shop. The lady I met there got so enthusiastic about my idea and helped me so much I totally believed I am able to make a dress out of postal stamps. Anyway, have you ever been to a philately shop? I thought I had a lot of stamps. Well, no. Three rooms full of postal stamps, from floor to ceiling. Incredible!

Katinak megmutattam a terveket és ő segített az alsóruházat elkészítésében. Hiába, ő tud varrni, meg még szabni is, én csak tanulom. A fotózás előtti napon én már idegroncs voltam, mert semmi nem állt sehogyan sem, aztán a fotózáson a modellre ráadva a ruhát megcsillant a remény. És ez lett a vége. Remélem, tetszik.

bélyeg ruha sminkWhen I sketched up the dress I showed it to my friend Kati who helped me with the skirt and the top on which the stamps have been applied. Even the day before the photoshoot my nerves were on the edge and I thought the whole project was destined to failure. Then when we helped the model to put on the dress my hope has come back. And here it is. I hope you like it!

Ez is egy tökéletes példája annak, hogy nem baj, ha nem tudod, hogyan kell valamit megcsinálni, Ülj le és csináld meg. A véleményeket és megosztásokat is köszönöm.

This stamp-dress project is another great example that it’s not a problem if you don’t know how you should or could do something. Go and just do it. I appreciate your comments and your shares as well. Thank you!

xoxo Dorie

Smink/make-up: MakeUpDorie (ME), Fotó/photo: Kerekes Csaba, Haj/hair: Ehrlich Dávid, Modell: Eszter, Ruha/clothes: MakeUpDorie (ME), Styling: Kardos Katalin

Hallgassátok, szeressétek / Listen to: Poets of the Fall – Miss Impossible

4 thoughts on “Bélyeg-ruha – így készült / Stamp-dress – how I made it

  1. Pingback: Bélyeg-ruha a falon / Stamp-dress on the wall | D for Diamond

  2. Pingback: Bélyeg-ruha – így készült / Stamp-dress – how I made it | The WORLD is MINE

  3. Pingback: Bélyeg-ruha? Komolyan? / Stamp-dress? Seriously? | D for Diamond

  4. Pingback: Újabb kis lépés az emberiségnek… /Another small step for mankind… | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

