Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #3

Folytatva a korábbi kreatívan szülinapozós gondolatmenetet, itt van néhány újabb Pinterest ihlette alkotás. Az ihletet adó képsort ide kattintva találjátok és szerintem ugyanúgy reagáltok majd rá, mint én. “Hát ez tökjó!” (Ide kattintson az, aki nincs Pinteresten és nem tudja megnézni a másik linket.)

I’ve had a post previously on a birthday gift idea I found on Pinterest. Here is another Pinterest project I’ve done, for the original pictorial click here. I’m sure your’ll say the same as I did: “Wow! This is cool!”. (Click here if you’re not on Pinterest and the previous link didn’t open for you.)

szülinapi lapA 30. és a 40. szülinap is pont elég jeles alkalomnak kínálkozott arra, hogy ezeknek a lapoknak nekiüljek. Ha röviden szeretném összefoglalni az alkotási folyamatot, akkor azt hiszem a rohadt nagy “szívás” kifejezést használnám rá. Jó, be kell vallanom a 40-eshez úgy döntöttem, hogy a lapot magát is én készítem el, mert annyira ünnepi volt az a tüzijátékos Hong Kong látkép (egy régi falinaptárból), meg különben is, menő gyerek vagyok, meg tudom csinálni. Hát persze, hogy meg. Utolsó pillanatban. Pont olyan is lett, amilyen. De azért összességében sikernek könyvelem el a projektet.

Both the upcoming 30th and 40th birthdays gave me perfect reason to try making these cards. If I wanted to summarize the project briefly I think the “it sucks” big time would do. For the 40th card I also decided to make the card part too myself. Just because I can do it and that night scene of Hong Kong with the fireworks (cut out from an old calendar) went so well with the occasion. And of course I could do it, last minute and it’s as it is, not perfect, but okay.

40 birthday cardAzon kívül, hogy macerás, sok nehézség nincsen az elkészítésben. Nem árt, ha előre kitaláljátok, hogy pontosan hogyan szeretnétek elhelyezni a lufikat és nagyjából leméritek, hogy mekkora lufiból mennyi fér el. Így kisebb az esélye annak, hogy kétszer annyi lufit vagdostok és ragasztotok órákon keresztül, mint amennyire a végén szükség lesz. Mert ugye én nekiültem, hogy ha 30 és 40, akkor bizony 30 és 40 lufi lesz a lapon. Hát nem. 🙂 A 30-as lap alsó sarkába elfért még egy kis (szintén saját készítésű) borítékocska benne egy pár fülbevalóval. A mini boríték készítő sablonra Japánban tettem rá a kezem, de biztos vagyok benne, hogy itthon is lehet ilyeneket kapni, aki meg ügyes, annak sablon sem kell hozzá.

The pictorial is very good and it’s not difficult to make the card, it’s just hell of a lot of time and precision work. Before starting to make the balloons it’s better to think over how many you need and how you’d place them. This can save you time and energy from cutting and gluing together double of the balloons you’d actually need. My original plan was to have 30 and 40 balloons on the cards. Well, nope. After making the 30th card, I also made this tiny cute envelope to hold a pair of cute earrings. The template for the envelope I picked up while in Japan, but I’m sure you can get templates for making envelopes at crafts stores near you. Plus, it’s really no big deal, you can make them without a template too.

string art fonalgrafikaLáttam már korábban is, de Pinteresten ismét felfedeztem magamnak a fonalgrafikát. Többször gondolkodtam rajta, hogy mihez, hogyan lehetne felhasználni úgy, hogy ne egy fölösleges “csak, mert ki akartam próbálni” alkotás legyen a vége. A szülinapok kapcsán elgondolkodtam megint és végül arra jutottam, hogy kicsit átértelmezve ugyan, de eljött az én időm. A tábla és szögek helyett középvastag fényes dekorkartont lyukasztgattam és hímeztem ki. Amire figyelni érdemes, hogy nem szabad a lyukaknak túl közel lenni egymáshoz, mert a többszörös átvarrásnál összeérhetnek és szakadhatnak, ráadásul sokkal több meló is, és nem néz ki jobban.

I’ve seen string art before but I found it again on Pinterest. I’ve been wondering when and for what occasion I could try it and coming these birthdays I decided it’s time. I altered the technique though, instead of the nails I punched little holes into thicker decor-paper and ebroidered through them. If you do it this way make sure you don’t make the holes too close to each other. They can tear if you’re going through them several times (which totally happens using this technique) and it doesn’t make the finished piece of art any cooler.

A 40-es a képeslapra került, a 30-as pedig az ajándék egy másik darabjára, amit szintén Pinteresten találtam, de nem kellett hozzá “lementenem” az eredetit. 30 darab nyalóka a 30. szülinapra. (30 sucks, lényegében azt jelenti, hogy a 30 az szívás.) Tökéletes!

30 sucks

The embroidered 40 was put on the birthday card, the 30 was used for another gift idea I found on Pinterest, but haven’t actually pinned. 30 lollipops – 30 sucks. Too perfect to forget, I didn’t have to pin it. 🙂

Jó játék a Pinterest még mindig, mostanában kicsit megint rákaptam. Ha érdekel, hogy eddig miket gyűjtögettem össze, akkor megnézhetitek ide kattintva. Remélem ti is kedvet kaptatok egy kis kreatívkodáshoz. Örülök minden megosztásnak és annak is, ha megmutatjátok ti mit hoztatok ki az egyes ötletekből. Jó alkotást és boldog szülinapot mindenkinek, aki éppen a szülinapján találja meg ezt a bejegyzést! 🙂

I got a bit obsessed with Pinterest lately again, have a look at my boards if you wish. Sharing is caring, hope you liked this post. And I wish Happy Birthday to all of you who happen to read this on their birthdays! 🙂

xoxo Dorie

3 thoughts on “Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #3

  1. Pingback: Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #4 | D for Diamond

  2. Pingback: Pinterest: kipróbáltam / liked it – tried it #3 | The WORLD is MINE

  3. Pingback: Szülinapi kreatívkodás / Creative ideas for birthday | D for Diamond

Leave a Reply / Most szólj hozzá

