Igazi gepárd! ♡ Real cheetah!

owl bagolySzeretem az állatokat. Nagyon. Sokkal jobban szeretem őket, mint az embereket. Ez tény. Nem is tagadom. Akinek nem tetszik, nem kell tovább olvasnia, se szóba állnia velem, se semmi ilyesmit.

I like animals. A lot. I prefer animals to humans. They are a lot cooler. That’s it. I won’t deny it. If you don’t like it, you can stop reading and you can stop talking to me etc. That’s life.

Elkenődtem, hogy sikerült pont nekem lemaradnom az úton átsétáló medvéről Horvátországban, hogy bebarangoltam három amerikai állam nemzeti parkjait és véletlenül sem találkoztam pumával (bár, meg vagyok róla győződve, hogy a nyomát megtaláltam) és, hogy a Jangce folyón sem láttam egyetlen édesvízi delfint sem. A delfinekről később láttam egy ismeretterjesztő filmet, amiben elmesélték, hogy az utolsó fogságban tartott példányok szaporítására tett kísérlet sikertelen volt és kifejtették, hogy a halálukkal csak azért nem jelenthették be a faj kipusztulását, mert 20 évnek kell eltelnie, mielőtt a kihalás hivatalossá válik.

Sóstó Zoo

Missing the sight of a bear crossing the street in Croatia, visiting numerous national parks in the USA without meeting a mountain lion and not seeing any dolphins on river Yangtze made me really disappointed and sad. Let alone learning later from a documentary how the last two captive dolphins of river Yangtze died and the extinction of the species is not stated only because 20 years have to pass without finding any living specimen for the species to be called extinct.

Én vagyok az is, aki megsiratta George, a ~150 éves galápagosi óriásteknős halálhírét. Utolsó fennmaradt példányként a faj is vele halt, szóltak a hírek, anno, igaz azóta nagyobb a hírértéke annak, hogy mégsem George volt az alfaj egyetlen élő példánya. Nem állok neki a neten kutakodni a témában, mert amennyi szeméttel van tele a háló, vagy igaz, amit írnak, vagy nem. Pont a napokban etettek meg majdnem egy a sellők létezéséről szóló, igen hihetően tálalt sorozattal. Igen, jól végig néztem mindent, amit lehetett, agyaltam rajta ezerrel, harcolt egy napon keresztül a józan ész és a varázslat utáni sóvárgás, aztán arra jutottam, hogy a részeg tengerészek, rossz látási viszonyok közt a lamantinokat nézték sellőnek, innen erednek a mesék és mondák. Ennyi.

néhány éve / few years ago

George néhány éve / few years ago

I am also the one to cry upon learning the death of Lonesome George last year. ~150 years old, he’s been known as the last specimen of its subspecies: Galápagos tortoise. Breaking news came later stating he wasn’t the only one and the species is not extinct. Hopefully it’s true, but I’m not going to research the topic. I’m no biologist, and you can’t really tell which forum is a reliable one on topics you are not really familiar with. Like me getting obsessed with the “real mermaids” the other day, I’ve watched that short series about the new evidence of their existence, pretty well-made if you ask me. Common sense has been battling my longing for it to be true. I had to sleep on it to come back to reality and my own theory on the drunk sailors seeing manatees under bad visibility. Add the fantasy part and bang, mermaids. That’s it. I like fairytales anyway.

Ami viszont nem csalás és nem ámítás az az, amit az ember a (jobb esetben) két szemével lát az állatkertekben (vagy ha szerencsés a természetben). Szeretem én a Budapesti Állatkertet, szerintem többet lógok ott, mint az átlag ember szokott (a Bömbis időszakról nem is beszélve), de most végre eljutottam a nyíregyházi vadasparkba és teljesen oda vagyok meg vissza.

mosómaciWhat you see in zoos (or better in nature) is not a fairytale. Sometimes it may seem like one though. I love to go to zoos. I’m pretty sure I’ve been hanging more in Zoo Budapest than the average people, but finally, I made it to the zoo of Nyíregyháza. And I’m totally head over heels now. Really.

Dilemmáztam, hogy menjek-e, mert így sajnos lemaradtam egy olyan programról, amit kihagyni igazi luxus, de jelen pillanatban, Barack és gepárd mámorban úszva úgy érzem, megérte. Volt, aki azt mondta, hogy a nyíregyházi vadaspark nem nagy szám. Biztosan valami menő külföldi állatkerthez viszonyította, vagy nem tudom. Szerintem iszonyatosan rendben van. Természet közeli, tiszta, látványos és van egy csomó olyan állatuk, ami Budapesten nincs. És ami nagyon nem elhanyagolandó tényező, nagyon jó körülmények közt vannak az állatok.

To go or not to go was the question and it wasn’t as easy as it seems. Sacrificing the program I had to miss because of this trip is a real luxury, but right now it feels like I’ve made the right decision. Some said Sóstó Zoo is no big deal, I guess they compare it to some very fancy foreign zoos, or I don’t know. It is absolutely great. It’s clean, in the heart of nature, spectacular, fun, they’ve got a nice selection of animals – quite some that you can’t find in Zoo Budapest. And what’s important, the living conditions of the animals are really good.

gepard cheetahValamiért én úgy emlékszem kicsi koromból, hogy láttam Budapesten gepárdot, aztán pár éve felhomályosítottak, hogy azt nehezen. “Sírtam-ríttam” egy ideig, majd beletörődtem, hogy itt nincs gepárd. Hát kiderült, hogy Nyíregyházán van. Igazi, szuperszép gepárd cica, akire két napig vadásztam, hogy végre meg tudjam nézni, de aztán csak láttam és teljesen összecsomagolta magát és úgy pihizett, meg aztán fel-alá sétálgatott azzal a gyönyörűséges gepárd felépítésével és mozgásával és rájöttem, hogy tényleg ketten vannak, csak valamiért el van zárva a másik. (Megjegyzés: Jó kislány voltam és hazainduláskor nem mentem vissza ellopni.)

For some reason I remember when I was small I’ve seen cheetahs in Zoo Budapest, but a few years ago it turned out the spotty cats I remember must have been some other species. I got myself over it and kept on longing to see cheetahs live. Now it turned out Sóstó Zoo has them! Real, super-beautiful cheetahs. And I could resist the temptation to steal them.

Indulás előtti nap röhögcséltem egyik barátnőmmel, hogy majd a fókamedencénél találkozom életem szerelmével és milyen jó lesz és egyébként azt sem tudom, hogy vannak-e fókáik stb. Hát vannak fókáik. Oroszlánfókáik és borjúfókáik is. És nagyon szép kis medencéjük van és megtaláltam és szerelmes is lettem. Baracknak hívják és két éves a kis kajla. Nincsenek még foltjai, mint a nagyoknak és akkora jó arc, hogy szavak nincsenek rá. Olyan magánműsort vágott le csak nekünk, az úszkálással, partra-ugrálással, pörgéssel-forgással, hogy szanaszét olvadtunk. Felvenni persze nem tudtam, mert a gépem a nap elején még teljes aksit jelzett, mire Barackhoz értünk, addigra lemerült. Pedig csináltam kb. 20 képet. No comment. A lényeg, hogy szerelmes vagyok Barackba!

Barack <3

Barack ❤

The day before leaving to Nyíregyháza I was chatting with a friend and I was joking about finding love at the pool of the seals etc. Not even knowing if they had seals at all. Well, they do. And their pools are neat too. You can see a small seal show several times a day. Anyway, I really fell in love there! Her name’s Barack (meaning peach) and she’s a 2-year-old bomb of sweetness. She’s given us such a private show with all the jumpings and swimming and spinning etc. that there was no way any of us could avoide falling in love. No pics or video sorry, the battery of my new camera died after taking like 20 shots. How awesome I checked it in the morning and the sign said it’s full. No comment about that.

gorillaNa, ha egyesével nekiállok kielemezni az összes állatot, akkor az életben nem jutunk a bejegyzés végéhez, szóval nézzünk pár egyszerű, de nagyszerű okot, hogy miért is vegyétek az irányt Nyíregyháza felé:

Well, if I go into details about all the wonderful animals I’ve seen, this post is never going to end, so here are few plain but great reasons why to visit Sóstó Zoo:

  • Gepárd ♡ Cheetah
  • Barack – és a többi fóka, látványos fóka-etetés napjában többször ♡ Barack and the others, seal show several times a day
  • Csikóhalak és cápák – cápa látványetetés hétfőn és pénteken kora-délelőtt ♡ Seahorses and sharks – shark feeding Monday and Friday morning
  • Fehér tigrisek (nem albínó, fehér!) ♡ White tigers (not albino!)
  • Hópárducok ♡ Snow leopards
  • Kistigrisek ♡ Tiger cubs
  • Jávorszarvasok: Sven és Molly – őket én nem láttam *hüpp* ♡ Mooses: Sven & Molly – I couldn’t get a glimpse of them *cries*
  • Fehér páva ♡ White peacock
  • Hatalmi harcot vívó gorillák ♡ Gorillas fighting for the alpha position
  • Kakadu, aki “Hello!”-val köszön ♡ Cockatoo saying “Hello!” *aaaaw*
  • tök szabályos csíkozású zebra ♡ zebra with extremely even stripes

snow leopardA tigrisekről még csak annyit, hogy ha a gyerek visít azért a kék-rózsaszín pegazus formájú héliumos lufiért, akkor tessék csak megvenni neki, mert a nagy cicák igencsak imádják a cuccot. Én konkrétan a fehér tigrist láttam ráindulni a gyereknél lévő lufira, ismerős a “sima” tigrist látta hasonlóan reagálni ugyanarra a pegazusra.

One more thing concerning the tigers. If your kid is crying for that blue-pink pegasus balloon, get it! I’ve seen the white tiger getting all excited for it and a friend saw another “normal” tiger reacting the same way for the same balloon.

xoxo

xoxo

Szóval a lényeg az, hogy aki szereti az állatokat és teheti, az menjen szépen Nyíregyházára, mert a vadas park mocskosul rendben van. Szállással és kajával kapcsolatos megjegyzéseket a következő bejegyzésben, ez már így is elég hosszú. Terjesszétek az igét, minél több állat-szeretőhöz jusson el a híre. Ha pedig vicces állatos sztoritok van, akkor osszátok meg velem/velünk. 🙂

So, if you’ve got a chance to see the zoo of Nyíregyháza while you’re in Hungary, please do so. It’s an awesome experience for animal lovers (like me). A few notes/tips on accomodation and food are coming in the next post. Until then, share your animal stories with me/us. Like and share the post if you wish, it would make my day. 🙂

xoxo Dorie

3 thoughts on “Igazi gepárd! ♡ Real cheetah!

  1. Pingback: +tippek az állatkertezéshez / +tips for visiting Sóstó Zoo | The WORLD is MINE

  2. Pingback: I’m alive | D for Diamond

  3. Pingback: Igazi gepárd! ♡ Real cheetah! | The WORLD is MINE

Leave a Reply / Most szólj hozzá

