Előkészítési idő: 15 perc – aha, persze (Hun only)

Ezt a bejegyzést kb. egy éve írtam egy másik blogra, ami végül soha nem indult el. Most ismét itt a tök-szezon, a kaja, mint műfaj pedig mindig aktuális… Fordítani nincs kedvem, így most a szürkét arra fogom használni, hogy az aktuális megjegyzéseimmel teletűzdeljem a bejegyzést.

Kezdem ismét egy “meglepő” vallomással. Nem tudok főzni. Sem sütni. Nem is szeretek. Idegesít. Vannak időnként fellángolásaim, amik körülbelül addig tartanak, amíg már annyira előkészítettem a dolgokat, hogy nincs visszaút, be kell fejezni. Egyetlen dologgal vagyok el, az pedig a muffin, mert gyors és annyira egyszerű, hogy még nekem is megy.

Joey & me 2011Egy külföldi jó barátom bejelentette, hogy kis hazánkba látogat, én pedig megörültem, hogy végre megint találkozhatunk és kitaláltam, hogy ennek örömére sütök neki sütit. Mivel amerikai a lelkem, ezért arra jutottam, hogy inkább nem égetném magam muffinnal, így elkezdtem kérdezősködni, hogy valaki tud-e nekem olyan süti-receptet adni, ami finom, nincsen benne mazsola (mert Joey azt nem szereti) és annyira könnyű, hogy még én is meg tudom csinálni.

recept

kattints a nagy képért – ott olvasható a recept 🙂

A szomszédasszony mondta, hogy ő talált egy receptet, amit ki is próbált már és, hogy nézzem meg. Az októberi Éva magazin a recept lelőhelye (113. oldal, sütőtöktorta dióval), én pedig gyorsan rájöttem, hogy “Jé! Ez a szám nekem is megvan!”. Eljött a nagy nap, a hozzávalók nagy része már megvolt, felkeltem hajnalban, szereztem sütőtököt a piacon aztán néminemű szenvedés után összeszedtem magam, hogy akkor én ezt most megsütöm. Gondoltam, nem lesz ezzel baj, elvégre az előkészítési idő 15 perc, az elkészítési meg 45, belekalkulálva, hogy nem vagyok egy konyhatündér másfél-két óra alatt bőven megleszek vele.

Aha. 15 perc, mi?! Kíváncsi lennék ki készíti ezt elő 15 perc alatt. Talán a mesterszakácsnak készülő barátom, aki ösztöndíjjal Franciaországban forgolódik a konyhában. (Tomi azóta hazatért és a Sofitel Paris Budapest Restaurant & Bar-ban kamatoztatja megszerzett tudását.) A Nekem 65 percembe telt, hogy előkészítsem a tésztát, ami finoman szólva is elég gyanúsan nézett ki, amikor a tepsibe öntöttem, de akkor már ugye nem volt visszaút, be kellett fejezni. Összességében olyan 3 óra alatt készült el a mű.

pumpkin cakeA végeredmény határozottan jó lett, sülve eltűnt a tészta hányás-jellege is, a krém a tetején pedig önmagában is isteni lett. Igaz, hogy nem sima natúr krémsajtot használtam hozzá hanem mascarponét. Mindenki oda volt érte meg vissza, aki kóstolta. Még nővérem is két szeletet evett belőle, pedig ő sem a tököt, sem a diót nem szereti. Szóval teljes a siker. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy Joey azóta is mindenkinek azt meséli, hogy milyen sütit sütöttem neki! 🙂

A receptben feltűntetett rizsolaj helyett extra-szűz olivaolaj és sima étolaj keverékét használtam, nagyjából 2-1 arányban, mert egyszer csak kiderült, hogy nincs elég olivaolaj. Narancsvíz helyett pedig narancsszörpöt adtam a krémhez.

A szokásosat szeretném kihozni ebből a bejegyzésből is. Nem baj, ha nem értesz valamihez, állj neki és csináld meg. Még a végén kiderül, hogy sikerül. 😉

És ne féljetek segítséget kérni a környezetetektől, ha valami nem megy. Higgyétek el, hülyébb kérdéseket, mint én nem tudtok feltenni senkinek. És, hogy ezt el is higgyétek, felsorolok pár problémát, amivel szembesültem a fenti süti elkészítésekor. Hozzátenném, hogy nem vagyok nagy tök-imádó. Csak és kizárólag a sima sült sütőtököt eszem meg. (És most már ezt a sütit.)

1; Oké, hogy tök, de abból annyi fajta van. Most nekem melyik kell?

2; Konkrétan megkérdeztem, hogy van-e itthon bárd, amivel szét tudom vágni a tököt. Kiderült, hogy ez a hosszúkás sütőtök jó barátunk, mert a nagykés is viszi.

3; Okés, hogy feldaraboltam a tököt, de ez nem olyan, mint az ananász, erről hogy vágom le a héját?!

Na jó, ennyi elég is lesz. Egyébként nekem örök problémám a kávéskanál, teáskanál kérdés és szerintem soha nem fogok tudni poharas receptből sütni, mert számomra értelmezhetetlen a pohár, mint olyan fogalma. Mármint oké, hogy pohárban adja meg a mennyiségeket, de azért gondoljunk már bele. A tojást nem lehet pohárban megadni. És marhára nem mindegy hogy másfél decis pohármértékhez adok 1 tojást vagy 3 decishez. Na mindegy.

Innentől átadom a stafétát nektek. Hogy viszonyultok a sütés-főzéshez? Mi volt a legbutább kérdés, amivel szembesültetek konyhai ügyeskedés közben? Meg úgy általában. Szeretem a sztorizgatást. Meséljetek. 🙂

4 thoughts on “Előkészítési idő: 15 perc – aha, persze (Hun only)

  1. Pingback: Sárgabarackos cobbler / Apricot cobbler | D for Diamond

  2. Pingback: Lusta asszony pitéje – vagy mi… (HUN only) | D for Diamond

  3. Pingback: Sárkány torta / Dragon cake | D for Diamond

  4. Pingback: Előkészítési idő: 15 perc – aha, persze (Hun only) | The WORLD is MINE

Leave a Reply / Most szólj hozzá

