Neo & Carbonfools @ ZP

Tudom, hogy évek óta mocskosul népszerű szórakozóhely a ZP és azt is, hogy sokan siratták, amikor kiderült, hogy bezár. Na, én nem voltam közöttük. Én csak akkor enyhültem meg kicsit, amikor kiderült, hogy mosómedve lakja. Akkor még az is megfordult a fejemben, hogy talán beteszem a lábam ZP-be, dehát a kis cukit elköltöztették én pedig inkább kívül maradtam.

There is this very popular open-air club in Budapest called Zöld Pardon (ZP) which has been closed last year and reopened this year at a new place. I won’t go into details about the change, burocracy and stuff. The thing is I’m one of those few who hasn’t only disliked, but totally hated the place. I had so many negative experience from ZP I have been totally avoiding the place for long years now.

Zepp Tokyo ZPVan egy ZP, ami miatt meg vagyok veszve, igaz az pár ezer km-rel arrébb van, és bár a koncertélmény kimaradt, azért hihetetlenül boldog voltam, amikor felnéztem és azt láttam kiírva, hogy Zepp Tokyo. Megsúgom, Tokió Odaiba nevű kerületében találjátok. A Gundam szobortól nem messze, a színes óriáskerék alatt.

There’s this other ZP, Zepp Tokyo I’ve been totally excited about, however it’s in Japan and I haven’t had a chance to party there. Yet. In case you’d be searching for it, you’ll find it in Odaiba, Tokyo, near the Gundam statue, under the colourful ferris-wheel.

Utoljára pár éve Kosheen vett rá arra, hogy ZP-be menjek, idén ismét ő volt az, aki felkeltette az érdeklődésem. Sajnos Kosheenre nem, ellenben Neora és Carbonfoolsra elmentünk. Új hely, gondoltam adok neki egy új esélyt. És egyelőre nem ábrándított ki. Igaz, hogy nagyjából csak a koncertek idejét töltöttük a helyen. Első alkalommal kaptam rendes forró teát, citrommal, mindennel, amit csak kértem. Másodszorra már előregyártott napközis teát adtak, ami a semminél jobb ugyan, de visszalépés. Találkoztunk Batmannel is, mindkét alkalommal. Ha valaki tudja, hogy Batman vajon ZP saját kabalája-e (ahogyan azt sejtjük), vagy csak egy lelkes, de félénk szuperhős rajongó, az súgja meg nekünk a választ.

Something like two years ago or so I’ve gone to ZP to see Kosheen and it’s been the only one time I had a good time there. Now I’ve gone twice to the reopened new place. To see two Hungarian bands Neo and Carbonfools. And giving a chance for the new ZP hasn’t been a bad decision. I had a nice time and the worst I can call against them is that the first time I asked for a tea I got a cup of boiling water with the teabag and all the others I asked for, the second time I got a cup of premixed tea. Dislike.

Kicsit ijesztő volt rájönni, hogy ha a fiatalabb korosztálynak mondom azt, hogy Neo, akkor nem tudják miről van szó. Azért ennyire nem vagyunk még öregek. A koncert jó volt, szeretem az ilyen elektro-popot, de ami a legjobban megragadt az az ismerős arc a keverőpult mögött. Sütit nem láttam, amióta hazajöttünk a dubai melóból. Nem mentem oda hozzá, mert egyrészt nem zavarok technikusokat munka közben, másrészt nem lettünk annyira jó barátok. Szerintem már nem is emlékszik rám. De azért jó volt látni. 🙂

It was a bit scary when I was talking to younger friends of mine about the Neo concert, hardly any of them knew what I was talking about. Hey! Neither Neo, nor I am this old! -c- Anyhow, the concert was nice, I like this kind of electro-pop sounds. But what made the evening more interesting is that I found a familiar face behind the control panels. I’ve been working with Süti in Dubai and since we got back home I haven’t seen her. I haven’t gone to her this time either. On the one hand I didn’t want to bother her while she was working, on the other we haven’t become close friends. And I’m not sure she’d remember me anyway. But all the same, it was nice seeing her again. 🙂

A Carbonfoolst nagyon vártam. Már több ízben sikerült nem elmenni koncertjükre, végre eljött a nagy nap, hogy lőben halljam őket. Az énekesnek minden tiszteletem. Meg vagyok róla győződve, hogy ugyanazt a torokfájós, alig-tudok-beszélni szörnyűséget kapta el, ami akkoriban engem is, meg az engem körülvevő népek nagyrészét lenyomta. Mármint nem létezik, hogy a srácnak ennyire ne legyen hangja és azt annyira fel lehessen tornázni a technika segítségével a stúdiófelvételeken. Szóval szerintem simán csak dög beteg volt és így is kiállt és végigtolta a koncertet. Köszönjük!

I was really looking forward to the Carbonfools concert! I have missed quite some of their concerts already and finally my time came to see them live. Respect to the singer (Balázs Fehér) who – I’m pretty sure – was totally sick, still he came and did what he could for us. I wouldn’t have cared that his voice was miles away from the voice you can hear in the recorded versions. It was a live act afterall and it happens even to the bests that they get sick. I had some problems with their stage presence, but I’m not going into details. I like their sounds, the songs. Hope you’ll check them out too. Here’s their biggest hit (and yes, my personal fave too).

Nem érdekelt volna, hogy Balázs hangja árnyéka volt annak, amit a rádióban megszoktam. A legjobbakkal is előfordul, élő koncert, elfogadható ha valami nem tökéletes. Szeretem a számaikat. Szeretem a hangját. Szeretem a zenei világukat. De! Volt néhány olyan primitív megnyilvánulásuk a színpadon, amit egyszerűen nem tudok hová tenni. Okés, hogy rock’n’roll életérzés és kemények vagyunk és sztárok meg minden, de a bennem eddig kialakult képet a random “B+” beszólások stb., nagyon csúnyán lerombolták. Nem értem mi szükség volt erre. Mert, hogy ezek után én nem kívánkozom több élő koncertjükre az biztos.

Egyébként egyik koncerten sem tomboltam hülyére magam, de azért jók voltak. Az új ZP egészen tiszta lapot kapott. Új hely, új korszak, új élmények. Lehet, hogy mostantól nagy ritkán ott is fellelhető leszek. Mondom ezt úgy, mintha akkora party-arc lennék…

I haven’t gone crazy at either concerts, enjoyed them and that was it. I think the new ZP has made a nice new impact on me. New place, new era, new memories. We’ll see. I might even turn up more often at ZP. If you’re in Budapest you might give it a try as well. This was just my own opinion, based on my own experiences. Most of the people enjoy the place.

xoxo Dorie

One thought on “Neo & Carbonfools @ ZP

  1. Pingback: Neo & Carbonfools @ ZP | The WORLD is MINE

Leave a Reply / Most szólj hozzá

