Szusi sütit a pociba / cakes my way: sushi edition

Amikor nekiálltam megírni a lánybúcsús bejegyzést rájöttem, hogy ismételten kisregényt sikerült produkálnom, így arra jutottam, hogy jobb lesz, ha az akármilyen bulira ellőhető sütis mondanivalóm külön bejegyzésben teszem közzé. Mivel vitorláson ünnepeltünk, így rengeteg olyan dekorációs elemmel nem foglalkoztunk, amivel egyébként tettük volna. Vettem egy szett trópusi mintás papírtányért, poharat, szalvétát és leginkább eldobható és/vagy nem törékeny eszközökkel felszerelkezve indultunk neki a Balatonnak. A rendes ételekért Orsi felelt, én vittem a sütiket…

Writing my bachelorette party post I had to realize it’s longer than a novel. So I decided to get the general party ideas and post them separately. As we were celebrating on a sailboat we didn’t pay much attention to certain decorations. Like I bought a set of tropical designed disposable plates, paper-glasses and napkins and we took hard-to-break or totally disposable equipment with us. Orsi made the main courses and I worked on the sweets part of the project…

cakes

A sushizás sajnos most nem fért bele a keretbe, ezért úgy döntöttem, hogy bár én csak muffint tudok sütni, a muffin tészta pont olyan valami, amit úgy formázok, ahogyan nem szégyellem, szóval én sushi formájú sütiket fogok készíteni. Én és az én nagy ötleteim…
Amikor már fél napja szenvedtem a cukormázakkal, marcipánokkal és egyéb díszítő elemekkel, akkor már nem lehetett hozzám szólni és az egészet ki akartam vágni az ablakon. Rajtam kívül eddig mindenkinek tetszettek a sütik, szóval csak megmutatom őket. TUTI, hogy ezeket meg lehet csinálni szépre is. Aki kicsit is ért a süti díszítéshez, annak menni fog. A lényeg, hogy az alap muffin tésztát nem feltétlenül kell muffin-formában kisütni, lehet belőle lapokat vagy egyéb formákat sütni, amiket aztán ismételten olyan formájúra vághattok és dekorálhattok amilyenre szeretnétek.

As our budget was tight we had to skip sushi dinner, so I decided to bake sushi shaped cakes. Me and my great ideas. I can only make muffin, but the muffin paste is just something you can shape as you wish. You can bake it in the muffin shapes, or make a flat cake out of it which you can cut into shape afterwards. I was really furious and wanted to just throw all and everything out the window after about half a day trying to decorate the cakes. Sugar-icing, marzipan and other eatable accessories are fun as long as you know how to use them properly. I’m SURE if you know how to handle these stuff you can make these cakes a lot more pretty. I’m happy though as seemingly I’m the only one who’s not satisfied with the results – this is why I dare to show them off.

muffin paste

Ami ismét kiderült számomra (kétlem, hogy valaha az életben megtanulom a leckét), az az, hogy hiába nézel több órányi anyagot valamiről (jelen esetben torták és sütemények díszítéséről), attól még nem valószínű, hogy elsőre úgy fog menni mint a profiknak. Jelentem a Dr.Oetker cukormáz por és gyúrható cukormáz por szörnyűség. Köszönöm szépen nem kérek belőlük többet. Biztosan ki lehet őket keverni jóra is, nekem a zacskón lévő útmutatók alapján nem sikerült.

I had to realize again (I wonder if I’ll ever learn this lesson) that even if you’ve watched hours of tutorials on something (in this case decorating cakes) you most probably still won’t master it for the first time.

Pinteresten találtam egy képet csoki spermácskákról, azonnal el is döntöttem, hogy ez pont annyira provokatív amennyi a mi visszafogott lánybúcsúnkba még belefér, szóval kipróbálom nekem sikerül-e. Fehér csokiból persze, mert az úgy jobb. Már melegítettem a csokit, amikor megkérdezték tőlem, hogy tisztában vagyok-e vele, hogy a fehér csokival nehezebb dolgozni, mint a simával? Nem, de menő gyerek vagyok, menni fog. Háááát… Azért lett néhány darab, ami egy kicsit hasonlított arra, amire kellett volna, úgyhogy azokat ráhelyeztem az egyik minitortára, amin nagyon helyesek voltak, bár sperma-jellegüket teljes mértékben elveszítették. Tanulság, spermácskát nem olyan könnyű csokiból csinálni, mint azt gondolnánk, de az alaptechnika okos és jól alkalmazható. Lehet virágokat, szívet, meg minden egyebet, attól függően, hogy mennyire vagytok ügyesek. Elsőre lehet, hogy inkább a könnyebben formázhatónak mondott sima csokival próbáljátok ki.

mini-cakes

I found a really funny picture of chocolate sperms on Pinterest and I decided it’s going to be just fine for our bachelorette party. My idea was to make it from white chocolate which is told to be more difficult to work with than regular chocolate. Me and my great ideas again. Anyway, few happened to kind of look like little sperms so I put them on one of my mini-cakes where they totally lost their sperm-like appearance. But they were yummi at least. Anyway, the basic idea of making cute decorative items (hearts, flowers etc) from melted chocolate is still great, just it’s probably wiser to start off with regular chocolate first.

Miután nekem leginkább egyik sütim sem sikerült olyanra, amilyenre én szerettem volna, már a lánybúcsú elején jeleztem a menyasszony felé, hogy az igyekezetet legyen kedves értékelni. “Ezek szerint csináltál valamit, ami nem sikerült.”-volt a válasz. Egyébként pedig tetszettek neki még a nyomi sütik is. 🙂

As basically none of my cakes have turned out as I wanted them, I started the party with a remark towards the bride that it would be nice if she appreciated the endeavour. She was like: “So you made something that didn’t turn out fine.” Yes. Exactly. Anyway she seemed to really like all the cakes! 🙂

rosy ice-cubeBiztos siker viszont a felturbózott jégkocka. Nem baj, ha nincsenek mindenféle jégkocka készítő formáitok, persze ha nyitott szemmel jártok akkor egészen olcsón be lehet szerezni 1-2 jópofát. Arra kell figyelni, hogy ne lágy-szilikon formát vegyetek, mert az maga a halál, ha jégkockagyártásról van szó. (Az én delfin-formájúm ilyen. Tragédia. Komolyan.) A régi típusú merev formákkal sem mindig könnyű, de azok azért rendben vannak. Lehet kapni közepesen merev szilikonformákat, aminek van tartásuk és nem folyik ki belőlük a víz és rugalmasak annyira, hogy könnyen ki lehet pattintani belőlük azt a kockát, amire épp fenitek a fogatok. Szörpökkel meg lehet színezni őket, akár több rétegben több színűre is. Én mentaleveleket és kicsi rózsafejeket mostam meg és fagyasztottam beléjük. Igaz, hogy a rózsafejekhez nagyobb szilikon (csillag formájú) sütiformákat használtam, mert csak abba fértek bele. Tehettek bele gyümölcsdarabokat is, kinek mihez van kedve.

Spice up your ice-cubes for an unfailing success. You don’t need special shaped ice-cube makers to do this although if you keep your eyes open you can pick up really cute ones for cheap. Make sure you chose either an old-style totally solid one or better a semi-stiff silicone one. Never buy soft silicone forms – they are a pain in the arse working with. My dolphin shaped one is a soft silicone and it’s just tragedy. You can colour your ice-cubes with different flavoured/coloured syrups and you can even layer different colours into one cube. I washed and put mint leaves and small roses into mine. Although for the rose filled cubes I used bigger (star shaped) silicone cake forms, because the flowers only fitted those. You can also freeze fruits into your cubes or really, whatever you wish.

Ti rá tudjátok venni magatokat, hogy időnként olyan “ehetőségekkel” örvendeztessétek meg a családot/barátokat, ami nem csak finom de szép/vicces is? Örülök, ha megosztjátok velem konyhaművészetetek remekműveit és ha tőlem merítettetek ihletet, akkor főleg kérek képet arról, hogy mit sikerült! 🙂

Have you ever surprised your family/friends with pretty/funny yummies? (OMG, what a sentence…) I’d love if you shared your kitchen-artwork with me and if I got to inspire you to make something, please, send some pics my way!

xoxo Dorie

One thought on “Szusi sütit a pociba / cakes my way: sushi edition

  1. Pingback: Szusi sütit a pociba / cakes my way: sushi edition | The WORLD is MINE

Leave a Reply / Most szólj hozzá

